استاندار کرمانشاه:

اجازه فرصت‌سوزی به مدیران را نمی‌دهیم

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۵:۲۳:۰۷
کد خبر: ۷۸۶۱۸۱
اجازه فرصت‌سوزی به مدیران را نمی‌دهیم
مدیران نباید اقتصاد مقاومتی را صرفاً در ریاضت ببینند و به لحاظ واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی وضعیت مناسبی نداریم.

به گزارش خبرگاری برنا؛ نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که امروز (18 آذر) با حضور استاندار در سالن تدبیر استاندار کرمانشاه تشکیل شد.

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: اجازه فرصت‌سوزی به مدیران نمی‌دهیم.

او افزود: مدیران نباید اقتصاد مقاومتی را صرفاً در ریاضت ببینند.

استاندار کرمانشاه از اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی خروجی خوبی در کرمانشاه ندارد انتقاد کرد و گفت: 16 جلسه در سال‌جاری داشتیم، اما خروجی مثبتی برای کمک به حل و فصل مشکلات استان کرمانشاه نداشته است.

بازوند ادامه داد: یا مشکل این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوب تبیین نشده و یا مدیران به راحتی از کنار اقتصاد مقاومتی عبور می‌کنند.

او افزود: چکیده و اصل اقتصاد مقاومتی درون‌زایی و برون‌گرایی است و نباید اقتصاد مقاومتی را در ریاضت کشیدن و یا پروژه‌های کوچک ببینیم.

استاندار کرمانشاه گفت: درون‌گرایی اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند کردن افراد برای مشارکت در اقتصاد است و برون‌‌زایی یعنی نباید فرصت بازارهای خارجی مانند بازار عراق را از دست بدهیم.

بازوند به پرچم‌داری مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اشاره کردو گفت: راهبردهای 24گانه اقتصاد مقاومتی مورد چکش‌کاری و اعلام نظر بیش از 300 اقتصادادن قرار گرفته تا امروز به این برنامه شسته رفته تبدیل شده و پایه برنامه‌های توسعه‌ای کشور قرار گرفته است.

او افزود: اقتصاد مقاومتی  تنها راه کشور در شرایط اقتصادی کنونی و راه‌حل عبور از تکانه‌های اقتصادی است.

استاندار کرمانشاه گفت: کشورهایی مانند ژاپن که اکنون سونامی اقتصادی راه انداخته‌اند هم از مسیر اقتصاد مقاومتی عبور کرده‌اند.

بازوند به موضوع واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با وضعیت تخصیص قره‌چکانی اعتبارات نباید منتظر باشیم این پروژه‌ها به زودی به اتمام برسند.

او افزود: در شرایط کنونی که برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی امکانی در نظر گرفته شده دستگاه‌ها باید از سخت‌گری بی‌مورد خودداری کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه از نظر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی نسبت به برخی از استان‌ها اصلا وضعیت مناسبی ندارد.

بازوند ادامه داد: دانش‌بنیان  از دیگر زمینه‌های اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: استفاده از نیروی انسانی، استفاده درست از محیط‌زیست، مناطبع‌طبیعی و... همه  از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه کرد.

استاندار کرمانشاه مردمی کردن اقتصاد را هم از دیگر محورهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اقتصاد را باید از حالت دولتی خارج کنیم و ادبیات و فرهنگ اقتصاد مقاومتی را بین مردم جا بیندازیم.

بازوند ادامه داد:  استفاده از تمام ظرفیت‌های  موجود نیز یکی دیگر از این محورهاست.

او افزود: با مدیرانی که فرصت‌سوزی کنند برخورد جدی می‌کنیم و حتی آنها را دادگاهی خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم حل مشکلات پیش روی صنعت شیلات استان هم تاکید کرد و گفت: باید میزان تولید شیلات استان کرمانشاه تا پایان سال 98 پنج هزار تن بیشتر یعنی معادل 26 هزار تن باشد.

بازوند همچنین خواستار برپایی جشنواره آبزیان شد و اشاره‌ای هم به لزوم رفع مشکلات گلخانه‌های استان کرمانشاه داشت و گفت: لازم است گلخانه‌ها تاسیسات خود را در برابر حوادث بیمه کنند.

او افزود: اوقاف وضع مالی خوبی دارد اما تاکنون کمک زیادی به اشتغال استان کرمانشاه نکرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: زمین‌های خوبی در اختیار اوقاف است که تلاش می‌کنیم از آنها برای احداث گلخانه استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز