معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان :

همدان یکی از برندهای گردشگری کشور است

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۰:۲۳:۳۷
کد خبر: ۷۸۶۴۴۵
همدان یکی از برندهای گردشگری کشور است
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: همدان یکی از برندهای گردشگری کشور محسوب می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی خاکسار گفت: یکی از راهبردهای خوب و کوتاه‌مدت برای رونق بازار گردشگری، برگزاری و میزبانی اجلاس‌های بین‌المللی گردشگری است.

وی ادامه داد: حدود دو سال پیش که سازمان جهانی گردشگری پیشنهاد انتخاب شهری در آسیا به عنوان پایتخت گردشگری را داد، شهر همدان به عنوان میزبان این جلاس برگزیده شد.

خاکسار افزود: در یکسالی که مقدمات این اجلاس فراهم شد، رویدادهای متعددی را در حوزه‌‌های مختلف با رویکرد همدان 2018 انجام دادیم که انعکاس این اخبار موجب معرفی همدان در دنیا شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات و انعکاس اخبار پیرامون همدان 2018 موجب تبدیل همدان به مقصد گردشگران و توریستان خارجی شد، تصریح کرد: کنفرانس 2018 به خوبی در همدان برگزار شد که در این برنامه، همدان میزبان چندین میهمان خارجی بود که در حاشیه این رویداد در زمینه مواردی با آنها گفت‌وگو کردیم.

معاون گردشگری استان همدان اضافه کرد: نشست‌های دوجانبه‌ای با کشورهای عراق و افغانستان برگزار کردیم که دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی خوبی برای استان به همراه داشت.

خاکسار با بیان اینکه در این رویداد جهانی افزون بر 70 میهمان خارجی داشتیم، تصریح کرد: در این همایش، بخش خصوصی عملکرد مطلوبی داشت و توانست انعکاس خوبی از این برنامه نشان دهد.

وی درباره امکان برگزاری همدان 2019 نیز خاطرنشان کرد: امکان چنین موضوعی صفر درصد است چرا که برای همدان 2018 نزدیک به دوسال رایزنی و گفت‌وگو انجام شد و این موضوع برای سال 2019 ممکن نیست.

معاون گردشگری استان همدان یادآور شد: برنامه‌ها و اقداماتی برای ادامه‌ این روند در استان در دست اجراست و آمادگی در جهت برگزاری اجلاس‌ها و برنامه‌هایی از این دست در حوزه گردشگری وجود دارد.

 

نظر شما