نماینده مجلس:

در استان ما بسیاری از سرانه ها به میانگین کشوری نمی رسد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۰:۵۵:۰۸
کد خبر: ۷۸۶۴۷۴
در استان ما بسیاری از سرانه ها به میانگین کشوری نمی رسد
نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با نامناسب ارزیابی کردن شاخص های توسعه گلستان گفت که این استان در بسیاری از سرانه ها از میانگین کشوری پایین تر بوده و حتی در برخی از آن ها به 50 درصد هم نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهرام کوسه غراوی در شورای اداری شهرستان مینودشت حوزه فضاهای آموزشی و ورزشی را از جمله شاخص هایی دانست که سرانه استان گلستان در آن پایین تر از میانگین کشور است.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی استان گلستان و رسیدن به میانگین شاخص ها و سرانه های کشوری همه مسوولان بایستی درکنار هم باشند و برای خدمت به مردم تلاش مضاعف کنند.

کوسه غراوی، سیاست بودجه محوری استاندار گلستان را در جهت عدالت محوری و رفع کمبودها خوب دانست و اضافه کرد: با این وجود بین مناطق شرق با مرکز و غرب گلستان از حیث شاخص ها و سرانه ها تفاوت وجود دارد.

وی با تاکید برضرورت خدمت صادقانه به مردم در 40 سالگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز پذیرفته نیست که درب اتاق مسوولی به روی مردم بسته باشد و با مردمی که در 40 سال گذشته همواره پشتیبان نظام بوده و هستند، بد اخلاقی شود.

نماینده مردم شهرستانهای شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز باید با مردم سیاستمدارانه و نه سیاسی برخورد شود و اگر کاری نمی توانیم انجام دهیم حداقل مهربانه با آنان برخورد کنیم زیرا مردم از مسوولان صداقت می خواهند.

وی با اشاره به پیش بینی 550 میلیارد ریال بودجه امسال برای تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت، ابراز امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبار آبگیری این سد در سال آینده شروع شود.

امام جمعه مینودشت نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت خدمت بیشتر و نیز پاسخگویی مسوولان به مردم پیشنهاد کرد تا مدیران شهرستان هر هفته جمعه ها در مصلی نمازجمعه میز خدمت برپا کرده و به سوالات مردم پاسخ دهند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت: بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته به مردم سبب دلگرمی و امید بیشتر آنان به نظام و دولت می شود.

 مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان نیز از برپایی میز خدمت در همه ادارات این استان خبر داد و گفت: درخواست و مکاتبات مردم از طریق متولی این میز، باید ظرف 24 تا 48 ساعت پیگیری و پاسخ داده شود.

سیدخالق سجادی افزود: علاوه بر میز خدمت، مرکز سامد نیز هر هفته سه شنبه ها در مرکز استان گلستان باحضور مدیران استانی و شهرستانی پاسخگوی مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت خدمت بیشتر به مردم توسط ادارات و نهادهای گلستان با همدلی و هم افزایی یکدیگر اضافه کرد: امروز مردم ما در 40 سالگی انقلاب از مسوولان توقع تبعیض، بی عدالتی و بداخلاقی در ارائه خدمات ندارند.

سجادی تصریح کرد: امروز مسوولان از هر جناح، سلایق و گروه سیاسی که هستند باید به مردم خدمت کنند زیرا همه از بدنه حکومت اسلامی هستند.

وی، توجه جدی به جنگ نرم دشمنان، مدیریت فضای مجازی و پرهیز از نشر دروغ، افترا و تشویش اذهان عمومی در شبکه های اجتماعی مجازی را مهم دانست و گفت: مسوولان استان در حد توان و امکانات موجود درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

به گفته این مسوول امسال در بخش تسهیلات روستایی 2300 میلیارد ریال و در بخش رونق تولید 2700 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شده که از این حیث استان رتبه چهارم کشور را دارد.

 

 

 

نظر شما