رفت و روب سالانه استان چقدر آب می‌خورد؟

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۶:۴۵
کد خبر: ۷۸۶۴۹۵
رفت و روب سالانه استان چقدر آب می‌خورد؟
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به هزینه‌های جمع‌آوری زباله‌ها، رفت و روب و پاک‌سازی این شهر گفت: روزانه بیش از 100 تن زباله از سطح شهر سمنان جمع‌آوری می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حمیدرضا پیوندی در بازدید سرزده مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری سمنان از سایت مرکز دفن پسماند سمنان گفت: جمع‌آوری زباله‌ها در شهر سمنان سالانه با هزینه‌ای بالغ بر ‌7 میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند این سازمان در سمنان به ارائه گزارشاتی در خصوص اقدامات انجام شده در مرکز دفن، سیستم‌های کاری، نیروهای انسانی، خودروها و دستگاه‌های فعال در این سایت و خط پردازش و نحوه فعالیت واحد امحاء پسماندهای عفونی پرداخت و افزود: روزانه بالغ بر یکصد تن انواع پسماند از سطح شهر سمنان از طریق 25 دستگاه خودرو مکانیزه پرس و 175 پاکبان جمع آوری و به ایستگاه موقت زباله منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ادامه داد: پس از اتمام فرآیند جمع‌آوری زباله‌ها، خودروها در ایستگاه موقت زباله‌های سطح شهر را در سکو داخل سمی تلیر تخلیه و توسط یک دستگاه خودرو به سایت دفن پسماند منتقل می‌کنند در ادامه پس از تخلیه و شیرابه‌گیری توسط سپتیک با یک دستگاه لودر داخل خط پردازش شده و زباله‌ها پس از جداسازی بارگیری و به سایت مخصوص دفن پسماندها منتقل می‌شوند .

همچنین حسین الماسی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در این بازدید گفت: جمع‌آوری به‌موقع پسماند، تنظیف مناسب شهری و امحاء زباله یکی از اولویت‌های ضروری برای مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه بازدید سرزده از تمامی سایت های و واحدهای شهرداری در دستور کار دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان قرار دارد اظهار کرد: پس از بررسی و بازدیدهای لازم از واحدهای سایت مرکز دفن، توصیه‌های کارشناسان و نقطه نظرات به مسوولان ذی‌ربط منتقل می‌شود.

الماسی ادامه داد: در صورت مشاهده مواردی از عدم رعایت نکات و اصول بهداشتی و ایمنی، دستگاه‌ها موظف به رفع نواقص و موانع شده و در صورت مشاهده مجدد و عدم رفع نواقص با مسئولین برخورد قانونی خواهد شد .

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در راستای اجرای طرح جامع مدیریت پسماند اعلام خرسندی کرد و افزود: در همین راستا از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی سمنان و اداره کل محیط زیست استان سمنان در زمینه  شیوه‌های نوین مدیریت پسماند استقبال می‌کنیم .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سلامت عمومی شهروندان با رعایت امور بهداشتی و استفاده از روش‌های صحیح دفن و امحاء زباله‌های عفونی و بیمارستانی و پسماندهای ویژه در ارتباط مستقیم دیگر شهرداری‌های استان سمنان می‌توانند با الگوبرداری از سایت مرکز دفن سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان در شهرهای خود اقدام به استفاده از شیوه‌های علمی امحاء پسماندهای عفونی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز