استاندار لرستان:

برخی از افراد در خصوص سرمایه گذاران هنوز تنگ نظر هستند/ ماندن در حوزه نقد کردن فایده ندارد/ایستگاه‌های پمپاژ استان تا پایان سال به نتیجه می‌رسند

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۳:۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۸۶۵۳۵
برخی از افراد در خصوص سرمایه گذاران هنوز تنگ نظر هستند/ ماندن در حوزه نقد کردن فایده ندارد/ایستگاه‌های پمپاژ استان تا پایان سال به نتیجه می‌رسند
سید موسی خادمی گفت: برخی از افراد هنوز تنگ نظر هستند و اگر کسی سرمایه‌گذاری کرد به دنبال بروز مشکل برای وی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی   در همایش ره یافتی نو در توسعه لرستان که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شده بود،اظهار کرد: خیلی خوشحالم با وجود موانع و چالشها، لرستانیها به استان خود علاقه‌مند بوده و حضور فعالی در این همایش داشتند که این امر قابل تشویق است.

او افزود: اگر موانع توسعه را دسته‌بندی کنیم بخشی بیرونی و بخشی درونی است که در مورد عوامل درونی اکثر دوستان بحث کردند و نقدها را از زبان دوستان شنیدیم اما ماندن در این نقد به هیچ وجه فایده ندارد اینکه سالها بنشینیم و این حرفا را تکرار کنیم موضوعات را حل نخواهد کرد و باید به دنبال راهکار عملیاتی باشیم.

خادمی تصریح کرد: ماندن در حوزه نقد کردن فایده ندارد اینکه همواره گفته می‌شود منابع و استعدادهای خوبی در لرستان داریم اما از آنها نمی‌شود جملات خسته‌کننده و تکراری است که باید این امر اصلاح شود.

او بیان کرد: افرادی که در بیرون قرار دارند مشکلات را بهتر می‌بینند و باید از این ظرفیت به خوبی استقاده کرد یکی از موارد مهم این است که باید به سمت پیراستن عناصر بد فرهنگ بومی لرستان نیز حرکت کرده و به دنبال حل و فصل آنها باشیم.

خادمی  با اشاره به اینکه برخی از افراد هنوز تنگ نظر هستند و اگر کسی سرمایه‌گذاری کرد به دنبال بروز مشکل برای وی هستند، گفت: باید این موارد حل شوند و از لرستانی‌ها فرهیخته به عنوان کسانی که درد اجرا ندارند انتظار می‌رود راه حل‌های جدی و دقیق تر برای توسعه ارایه دهند.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: البته بخشی از عوامل بیرونی بوده و بخش عمده ای از آنها به نظام برنامه ریزی غلط متمرکز بر می‌گردد متاسفانه قدرت اولویت‌بندی در نظام متمرکز نداریم و اعتبارات هر بخش جداست و بیش از ۷۰ درصد اعتبارات کشور متمرکز ملی است و این نظام برنامه‌ریزی نمی‌تواند عدم توسعه یافتگی‌ها را حل کند.

به گفته خادمی چون سیستم‌های توزیع اعتبارات درست نیست وزیر داشتن موثر است و وجود افراد تاثیرگذار هستند در نتیجه باید از ظرفیت مسوولان لرستانی موجود در وزارت‌خانه‌های مختلف برای توسعه لرستان استفاده کرد.

او یادآورشد:  خیلی از لرستانیهای مقیم مرکز در استان مدیر بوده و اکنون در تهران مشغول به فعالیت هستند اینکه گفته می شود که اگر ما بودیم چه می کردیم حرف درستی نیست و با واقعیت ها همخوانی ندارد اگر سیستم کسب و کار لرستان گیر دارد افراد تاثیرگذار از بیرون استان که نیستند بلکه فرزندان خود استان هستند در نتیجه ما باید عناصر اصلی مشکلات و موانع را ریشه یابی کرده و به دنبال حل و فصل آنها باشیم.

خادمی ادامه داد:  از اینکه برخی از کارهای زیرساختی در لرستان انجام نشده پشیمان نیستم و فکر میکنم حتما در پازل وضعیت توسعه یافتگی کشور لرستان به دلیل برخورداری از دو منبع استراتژیک آب و هوا و جنگل‌ها قطعا یکی از استانهای توسعه یافته کشور خواهد شد در نتیجه اگر توسعه‌ها و روش های جدید را پیدا کنیم میتوانیم عقب ماندگی تاریخی را در فاصله کمی جبران کنیم.

او گفت:  در گفت‌وگو ماندن فایده ندارد و اگر این همایش را به یک نهادی برای کمک به استان تبدیل کرده و شاهد ایجاد کارگروه هایی باشیم مطمنا می توان بخشی از مشکلات موجود را برطرف کرد.

خادمی تاکید کرد:  انتظار می‌رود کمیته‌ها تشکیل شوند و راه‌حل‌هایی عملی در آنها تبیین شده و افراد لرستانی که در صدر امور هستند به کمک استان بیایند و مشکلات استان را برطرف کنند.

او با اشاره به اینکه لرستان برای توسعه نیازمند به سرمایه‌گذاری است، یادآورشد: با توجه به مشکلات متعدد اشاره شده راهی نداریم جز اینکه از ظرفیت سرمایه داخلی با تاکید افراد خاص در کنار بکارگیری پتانسیل های هلدینگ های اقتصادی استفاده کنیم در این راستا باید یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری با مشارکت تمام دوست داران لرستان تشکیل شود مطمنا می توان با تحقق این امر بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها را در لرستان انجام داد.

خادمی عنوان کرد:  در استان نیز اینطور نیست که بی‌برنامه باشیم به نحوی که در بدو ورود ما به استان دو کار منطبق بر برنامه‌ خوب انجام دادیم و در درجه اول حدود ۱۲۰ پروژه مهم اثرگذار را به عنوان پروژه‌های کلیدی انتخاب کرده و منابع و تخصیص این طرح‌ها را ۱۰۰ درصد کردیم به عنوان نمونه تمامی ایستگاه‌های پمپاژی که در استان مانده بودند تا پایان سال به نتیجه می‌رسند.

او افزود: همچنین اکنون برنامه روشن ۴ ساله در تمامی بخش‌های استان وجود دارد به بیان دیگر مدل ارزیابی برای خودمان درست کردیم تا کیلویی و تبلیغاتی قضاوت نکنند.

مقام عالی دولت در لرستان بیان کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها شورای دانا تشکیل شده که باید از آن بیشتر استفاده شود.

سید موسی خادمی   خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در استان موانعی دارد که بخش عمده‌ای از مسایل بر عهده ماست اما باید فرهنگ‌سازی لازم نیز صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز