با هدف معرفی مفاخر ادب فارسی؛

محفل ادبی شب نظامی گنجوی در سرخس برگزار شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۲:۳۶:۳۱
کد خبر: ۷۸۶۵۵۰
محفل ادبی شب نظامی گنجوی در سرخس برگزار شد
رییس انجمن زبان و ادبیات پارسی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از برگزاری پنجمین محفل ادبی با هدف معرفی مشاهیر فرهنگ و هنر ایران زمین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر وحید حبیبی با اعلام این خبر افزود: در برنامه های گذشته این انجمن محافل ادبی با معرفی حضرت حافظ، مولانا، سعدی و فردوسی برگزار شده است که شاهد استقبال علاقمندان به فرهنگ و هنر پارسی بوده ایم.

وی تصریح کرد: این انجمن هر ساله به معرفی یکی از مفاخر ادبی ایران می پردازد که پنجمین محفل آن به معرفی حکیم نظامی گنجوی اختصاص یافت.

حبیبی در ادامه هدف برگزاری گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی را شناساندن این شاعر فرهیخته قرن ششم به ایرانیان در سراسر کشور عنوان و بیان کرد: کشورهای همسایه در برهه های مختلفی درصدد هستند تا مفاخر نام آشنای ایرانی را به نام خود ثبت نمایند از جمله دولت باکو که چند دهه درصدد مصادره نظامی گنجوی بنام شاعری ترک زبان و اهل کشور آذربایجان است در صورتی که حکیم نظامی گنجوی اصالتی تفرشی دارد و به گفته خود در روستایی به نام ( تا ) زاده شده است.

رییس انجمن زبان و ادبیات پارسی پالایشگاه گاز هاشمی نژاد تاکید کرد: همچنین در این مراسم فرهنگی و هنری استاد اندیشه قدیریان از اساتید بنام دانشگاه فردوسی مشهد به معرفی زندگی و اندیشه های حکیم نظامی گنجوی در قالب ابیاتی که از دیوان وی انتخاب کرده بود پرداخت.

وی اضافه کرد: در این محفل ادبی با دعوت از گروه موسیقی بامداد مشهد، قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی نواخته شد که این برنامه با استقبال بی نظیر کارکنان و خانواده های این مجتمع گازی همراه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز