استاندار ایلام :

چرا شرکت کوثر هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است؟

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۲:۲۹:۳۰
کد خبر: ۷۸۷۰۰۸
چرا شرکت کوثر  هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است؟
استاندار ایلام گفت: شرکت کوثر با وجود مذاکرات متعدد و طولانی تاکنون به تعهدات خود در این استان عمل نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان  گفت: شرکت های سرمایه گذاری که چند سال قبل وارد استان شده و زمین گرفته اند اگر طرح خود را اجرا نکنند خلع ید و حذف شده و زمین آنها به سرمایه گذار جدید واگذار می شود.

وی تاکید کرد: شرکت کوثر 6 سال قبل برای اجرای پنج طرح وارد استان شد و تاکنون مذاکرات زیادی برای اجرای این طرح ها انجام داده اما حتی یک ریال وارد استان نکرده است، اگر این شرکت تا روز سه شنبه آینده طرح های خود را تعیین تکلیف و اجرایی نکند با توجه به ورود دیوان محاسبات، علیه این شرکت باید اعلام جرم و بقیه امتیازات آن لغو و به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: برای اجرای یکی از طرح های شرکت کوثر صندوق توسعه ملی مبلغ 210 میلیارد ریال از یک سال و نیم قبل در اختیار بانک قرار داد اما به دلیل عدم تامین وثیقه این اعتبار تاکنون جذب نشده که هرچه سریع تر باید تعیین تکلیف شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه بر انتخاب اولویت های پژوهشی سال آینده تاکید کرد و گفت: پژوهش های انتخاب شده باید گره هی از مشکلات استان بگشاید.

وی آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی، عدم جذب سرمایه گذاری، بیکاری، ریزگردها، مخاطرات خشکیدگی درختان بلوط و ... را از مهمترین معضلات استان برشمرد و گفت: این آسیب ها باید ریشه یابی و در مورد آنها پژوهش صورت گیرد.

استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست در برابر مصوبات شورای برنامه ریزی پیگیر و پاسخگو باشند.

سلیمانی دشتکی همچنین افزود: مدیرانی که پیگیر جذب اعتبارات ملی نبوده اند هم به وزارتخانه آنها اطلاع داده می شود و هم پنج نمره از ارزشیابی آنان کم می شود.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان گفت: سهم هر دستگاه مشخص شده که باید به موقع پرداخت شود و پاداش مرخصی آنان در اولویت قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی افزود: با پیگیری و رایزنی های اخیر خوشبختانه برای احکام مناطق جنگی ردیف خوبی سال 98 اختصاص پیدا کرده است و این ردیف در بودجه کشور پایدار می شود.

وی به اختصاص ردیف بودجه برای اربعین نیز اشاره کرد و گفت: ردیف اعتبار اربعین از 200 میلیارد ریال به 260 میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار ایلام یادآور شد: برخی ها در سایت های مجازی از پایین بودن درآمدهای مالیاتی استان انتقاد کرده اند که باید گفت؛ استان ایلام به خاطر مرزی، جنگی و محروم بودن از معافیت های مالیاتی زیادی برخوردار است و شرکت های بزرگ مالیات های خود را در مرکز واریز می کنند که به حساب مالیات استان اضافه نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز