استاندار کرمانشاه:

جزیره امن در خاومیانه؛جمهوری اسلامی ایران است

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۲:۴۳:۰۱
کد خبر: ۷۸۷۰۲۲
جزیره امن در خاومیانه؛جمهوری اسلامی ایران است
استاندار کرمانشاه با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح، گفت: به واسطه همین اقتدار و صلابت است که امروز جمهوری اسلامی به جزیره امن خاورمیانه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در همایش فرماندهان و مدیران انتظامی استان کرمانشاه که در مهمانسرای پردیس کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای خدوم و جان برکف انتظامی با همه توان خود و بدون هیچ چشمداشتی برای دفاع از کیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه دفتر شهادت همواره در نزد نیروی انتظامی باز بوده است، گفت: هر چند روز یکبار مشاهده می کنیم عزیز یا عزیزانی از نیروی انتظامی در راه اعتلای کشور و حفظ تمامیت ارضی آن به درجه رفیع شهادت نائل می آیند.

بازوند همچنین با مردمی خواندن نیروی انتظامی، گفت: ماموران پلیس همواره در کنار مردم و نظام بوده اند و با وجود سختی های فراوان شاهد بوده ایم که پلیس همیشه به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به ناآرامی های دی ماه سال 96 اشاره کرد و گفت: در حوادث سال گذشته اگر مدیریت بسیار خوب فرمانده و کارکنان انتظامی استان نبود ماجرا به این راحتی جمع نمی شد و ممکن بود حوادث ناگوار دیگری رقم بخورد.

وی تصریح کرد: همچنین در جریان زلزله مهیب 7.3 ریشتری آبان سال گذشته نیز پلیس با حضور به موقع و مقتدرانه خود امنیتی بسیار مطلوب را در مناطق زلزله زده ایجاد کرد تا غم و آلام مردم مصیبت دیده افزایش پیدا نکند.

بازوند تصریح کرد: امروز کمتر کسی است که به اهمیت حضور پلیس در جامعه آگاه نباشد، نقش پلیس در تامین امنیت پایدار بسیار کلیدی و اثرگذار است و همه باید قدردان این امنیت موجود که توسط پلیس و سایر نیروهای نظامی ایجاد شده باشیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه پیشرفت اقتصادی و حضور سرمایه گذار مستلزم وجود امنیت است، گفت: سرمایه گذار برای حضور در هر استانی ابتدا به امنیت موجود در آن نگاه می کند.

وی تصریح کرد: در طول یکسال اخیر هر سرمایه گذاری که به استان آمد از عملکرد پلیس کرمانشاه رضایت کامل داشت و این موضوع نشان می دهد که پلیس توانسته به خوبی بستر امنیت را فراهم و شرایط خوبی برای حضور سرمایه گذاران فراهم کند.

بازوند یادآوری کرد: امروز به برکت وجود نیروهای مسلح مقتدر و بخصوص نیروی انتظامی، جمهوری اسلامی به جزیره امن منطقه خاورمیانه و به الگویی شایسته برای بسیاری کشورها تبدیل شده است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای متوقف کردن رشد بیکاری در استان افزود: سال گذشته طبق آمارهای ارائه شده 155 هزار بیکار در استان داشتیم که با اقدامات صورت گرفته توانستیم رشد نرخ بیکاری را متوقف و حتی آن را کاهش دهیم.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال برای این تعداد بیکار در استان به 35 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عملا تامین این مبلغ از توان دولت خارج است بنابراین چاره ای جز جذب سرمایه گذار نداریم.

بازوند همچنین به نزدیکی چهلمین سال پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد خدمات فراوانی بودیم که در پیش از انقلاب اصلا صورت نگرفته بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: به عنوان نمونه پیش از انقلاب هر سدی در کشور ساخته می شد توسط خارجی ها این کار صورت می گرفت اما امروز جزو چهار کشور اول دنیا در این خصوص هستیم.

وی گفت: توجه به محرومان و مستضعفان یکی دیگر از اقدام های انجام شده در دوران حکومت جمهوری اسلامی بوده است در حالی که قبل از انقلاب تعداد محرومان و فقیران بسیار بیشتر از زمان کنونی بود.

بازوند در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان و افزایش توان و اقتدار نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی شاهد توسعه و رونق بیش از پیش در کشور و استان کرمانشاه باشیم.

استاندار کرمانشاه همچنین در این مراسم با اهدای لوح و تندیس سپاس به سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان از مجموعه اقدام های پلیس در جریان زلزله سال گذشته و امسال قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز