رییس فدراسیون دوچرخه سواری :

دوچرخه سواری جانبازان ومعلولین راه اندازی می شود/ توسعه بعد همگانی ورزش دوچرخه سواری ازاهداف ما است/شناسایی ۳۸ نخبه دوچرخه سواری در المپیاد ورزشی استعدادیابی

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۹:۰۱:۵۱
کد خبر: ۷۸۷۲۱۱
دوچرخه سواری جانبازان ومعلولین راه اندازی می شود/ توسعه بعد همگانی ورزش دوچرخه سواری ازاهداف ما است/شناسایی ۳۸ نخبه دوچرخه سواری در المپیاد ورزشی استعدادیابی
"خسرو قمری" از راه اندازی کمیته دوچرخه سواری جانبازان ومعلولین فدراسیون طی سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛قمری روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت دوچرخه سواری لرستان با بیان این مطلب ،اظهار کرد:با راه اندازی  کمیته مربوط به بخش  دوچرخه سواری جانبازان ومعلولین   در فدراسیون دوچرخه سواری   می توانیم در بازی های پارا المپیک وپارا آسیایی  مدال کسب کنیم.

او با بیان اینکه توسعه بعد همگانی ورزش دوچرخه سواری  در سطح جامعه  ازاولویت ما است ،افزود: با توسعه دوچرخه سواری در حوزه همگانی می توانیم ازبین  آحاد مردم استعدادیابی کنیم .

 قمری با بیان اینکه امسال وزارت ورزش وجوانان به موضوع  استعدادیابی توجه خاصی داشت ،تصریح کرد: در این راستا مسابقات  وبرنامه های مهارتی دررشته های مختلف در دو  بخش آقایان وبانوان برنامه ریزی شد و در رشته دوچرخه سواری نیز  در بخش آقایان ما توانستیم حدود 38 نفر را از بین ورزشکاران سراسر کشور که از28  استان در این المپیاد حضورداشتند شناسایی کنیم که این افراد طی  چند روز آینده به تهران دعوت می شوند تا  به سمت رشته های خاص  خود هدایت وراهنمایی  شوند .

 او با تاکید برلزوم توجه هیئت های استانی به توسعه رشته های مختلف دوچرخه سواری ،خاطر نشان کرد: تقویت رشته پیست به عنوان یکی از رشته هایی که در مسابقات المپیک  و بازی های آسیایی در بخش آقایان وخانم ها مدال آور است یکی از اولویت های ما است که هیئت هااستانی   باید به آن توجه داشته باشندهمچنین در رشته دوچرخه سواری جاده نیز  عمدتا در بازی های آسیایی والمپیک  و تورهای بین المللی ورقابت های بین المللی حضور داریم و توسعه وتقویت این رشته نیز برایمان مهم است .

  رییس فدراسیون دوچرخه سواری  با بیان اینکه  در طی این مدت یک توجه خاص به رشته کوهستان داشته ایم ،یادآورشد: با یک برنامه ریزی چند ساله اتفاقات خوبی در بخش کوهستان افتاد به طوریکه برای اولین بار درتاریخ دوچرخه سواری موفق به کسب اولین  مدال بخش بانوان دررشته کوهستان شدیم.  

قمری با بیان اینکه برای اولین بار رنکینگ آسیارا در بخش خانمها وآقایان کسب کردیم، گفت: توسعه رشته  BMXکه تازه به رشته های المپیکی و آسیایی اضافه شده است یکی دیگر از اولویت های ما محسوب می شود .

 او با بیان اینکه  هیئت دوچرخه سواری لرستان   باید به توسعه  رشته  BMXتوجه کند،اضافه کرد:  این رشته   با کمترین هزینه قابل توسعه بوده  وبه عنوان یک رشته پایه معرفی شده است و استعدادهای دوچرخه سواری  می توانند با فعالیت در این رشته  به سمت  رشته های جاده وکوهستان ...حرکت کنند .

قمری در ادامه با تاکید  به لزوم توسعه  وتقویت هرچه بیشتر دوچرخه سواری بانوان  گفت: شایدباتوجه به فضای فرهنگی درتوسعه  بعضی رشته ها مشکلاتی  وجود داشته باشد ولی این اتفاق باید با حفظ شئونات ومعیار های  اسلامی ودر چارچوب ورزش بانوان  بیافتد .

او با بیان اینکه هیچ فرقی بین خانمها وآقایان در رشته دوچرخه سواری وجودندارد ، افزود: در توسعه ورزش دوچرخه سواری بانوان  باید به مسائل اخلاقی وشئونات اسلامی توجه کرده و چارچوب های  مربوط به ورزش بانوان را رعایت کرد همچنین بخش بانوان از لحاظ داوری و مربی وسطح آموزش باید به اندازه ایی ارتقا پیدا کند تا خودشان بتوانند مسابقه برگزار کنند وتمرین داشته وبه عبارتی خودکفا باشند .

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به شرایط اقلمیی لرستان برای توسعه دوچرخه سواری ، بیان کرد: جدا از اینکه این استان  دوچرخه سواران سرعتی واستقامتی و نیمه استقامتی خوبی دارد   یک اسطوره ونخبه به نام آروین معظمی گودرزی   را به عنوان یک دوچرخه سوار باهوش و خوشفکر وآشنا به کار نیز به ورزش کشور معرفی کرده  که موفق به کسب عناوین زیادی  برای کشور شده  است لذا هیئت استان  در بعد قهرمانی باید بیشتر کارکند   و در این راستالازم است  به بحث  انتخابی استان  نیز توجه زیادی   داشته باشدتا بتواند با یک تیم قوی  و یکدست در رقابت ها حاضر شود .

اوبا بیان اینکه در سطح استان باید باشگاه هایی داشته باشیم ،گفت : همچنین باید از اسپانسر ها وخیرین استفاده شود تا با گسترش باشگاه ها قهرمانان واستعداد ها جذب  آنها شوند .

خسرو قمری  موضوع  آموزش را  از اولویت های  فدراسیون عنوان کرد ویادآورشد: رییس هیئت استان باید به موضوع آموزش مربیان  و داوران دوچرخه سواری در ماده ها و رشته های مختلف   دو بخش خانمها وآقایان توجه خاصی داشته باشد ودر این زمینه از برگزاری هر کلاس با حداقل  15 نفر شرکت کننده حمایت می کنیم .

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با تاکید بر لزوم تجلیل از پیشکسوتان  ورزش دوچرخه سواری استان  از جامعه دوچرخه سواری لرستان خواست تا در موضوعات فرهنگی و مراسمات مختلف حضور فعال داشته باشند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز