"رییس فدراسیون دوچرخه سواری" در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا، مطرح کرد:

عدم توجه آموزش وپرورش به رشته دوچرخه سواری از مسائل اصلی ما در حوزه استعداد یابی است/نبود اسپانسر قوی دلیل عدم حضور رکابزنان ایرانی در تورهای مهم جهانی/برگزاری تور بین المللی کوهستان به میزبانی چهارمهال بختیاری

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۱۱:۲۴:۴۳
کد خبر: ۷۸۷۳۹۱
عدم توجه آموزش وپرورش به رشته دوچرخه سواری از مسائل اصلی ما در حوزه استعداد یابی است/نبود اسپانسر قوی دلیل عدم حضور رکابزنان ایرانی در تورهای مهم جهانی/برگزاری تور بین المللی کوهستان به میزبانی چهارمهال بختیاری
"خسرو قمری "در گفت وگو با خبرگزاری برنا یکی از چالش های اصلی فدراسیون دوچرخه سواری را در امر استعداد یابی عدم توجه آموزش وپرورش به رشته دوچرخه سواری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ قمری درجریان  سفر به لرستان  ضمن  اشاره به فعالیت های فدراسیون دوچرخه سواری درزمینه استعداد یابی رکابزنان رده پایه  به خبرگزاری برنا،اظهار کرد: عدم توجه آموزش وپرورش به رشته دوچرخه سواری یکی از مسائل اصلی ما در حوزه استعداد یابی رکاب زنان رده پایه محسوب می شود که دراین زمینه ما پیگیری های زیادی  انجام دادیم به طوریکه  با خود دکتر حمیدی معاون آموزش وپرورش یک تفاهم نامه را به  امضا رساندیم .

*برگزاری مسابقات دوچرخه سواری در سطح آموزشگاه ها

او افزود: حتی  به آموزش وپرورش جهت تامین   تمام  هزینه های برگزاری مسابقات  قهرمانی آموزشگاه های  کشوراعلام آمادگی کردیم وپیشنهاد دادیم که  آموزش وپرورش  فقط می تواندبا  برگزاری مسابقات انتخابی استان تیمها را اعزام کندولی آموزش وپرورش به این خاطرکه  فقط رشته های  داخل مدرسه  را دربرنامه های کاری خود لحاظ کرده است به رشته دوچرخه سواری  توجهی نشان نمی دهد .

قمری ادامه داد: آموزش وپرورش معتقد است که دوچرخه سواری رشته ای است که از مجموعه مدارس بیرون بوده  ومسئولیت برگزاری آن سخت وسنگین است وامکان وارد کردن این رشته به برنامه های ورزشی مدارس وجودندارد ولی ما  مجددا  یک تفاهم نامه را با آموزش وپرورش تنظیم کردیم وتحویل  فدراسیون دانش آموزی داده ایم تا با همکاری این فدراسیون وبراساس تفاهم نامه ایی که با دکتر حمیدی به امضا رسانده ایم  طی  سال آینده مسابقات دوچرخه سواری را در سطح آموزشگاه ها برگزار کنیم .

*دعوت از مربی ژاپنی در حوزه استعداد های دوچرخه سواری

رییس فدراسیون دوچرخه سواری  با اشاره به برگزاری  المپیاد ورزشی استعداد یابی در بخش پسران ودختران ازشناسایی  38  رکابزن رده پایه  خبرداد وگفت: این استعداد ها هفته آینده به اردوی  تهران دعوت می شوند .

 قمری از رایزنی ها برای دعوت یک مربی ژاپنی  جهت کار برروی استعداد های شناسایی شده خبرداد ویادآورشد: این مربی ژاپنی زیرساخت  ها واستعدادیابی دوچرخه سواری را در ژاپن  ساماندهی کرده  وقهرمانان خوبی را نیز دررشته دوچرخه سواری  پرورش داده است  که اگرطی هفته آینده با این مربی ژاپنی به  نتیجه برسیم زیر نظر این مربی کاربرروی استعداد ها را انجام می دهیم در غیر این صورت  طی ماه های آینده  زیر نظر مربیان تیم ملی در اردوها فعالیتهایمان را انجام خواهیم داد.

*چالش مالی ووضعیت پیست های دوچرخه سواری  در کشور

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص وضعیت پیست های دوچرخه سواری در کشور نیز گفت: هفته گذشته پیست کرمان را با حضور جناب سلطانی فر افتتاح کردیم و پیست رشت را نیزقرار است  در روز دوشنبه تعیین وتکلیف کنیم  تا  درپایان سال  به مرحله بهره برداری برسد.

 قمری با اشاره به پیست سرپوشیده ساری ،گفت:  پیست سرپوشیده ساری یک پیست  مورد نیاز و اصلی ما محسوب می شود  به طوریکه تاکید کردیم  اگر شده تمام پیست ها را تعطیل کرده  و فقط برروی پیست ساری تمرکز کنیم چون پیست های چوبی وسرپوشیده جنبه  فنی و  تخصصی دارند .

 او بابیان اینکه برخی از پیست های کشور از 15 سال قبل به خاطر مشکلات مالی  دارای پیشرفت فیزیکی لاکپشتی وکندی  هستند ، خاطر نشان کرد:  روند کند تکمیل پیست های کشوربه دلیل چالش مالی است و  برای ساخت پیست ساری از فدراسیون جهانی درخواست کمک  کرده ایم ودر این خصوص کارشناسانی به موضوع ورود کردند و با شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی نیز  گفت وگو هایی انجام دادند.

قمری ادامه داد:  پیست ساری  یک نیازاصلی  وزیرساخت  مهم در دوچرخه سورای کشور است وامیدواریم وزارت ورزش  وجوانان این پیست هارا به مرحله ایی برساند تا بتوانیم به شرایط استانهایی که ظرفیت های خوبی دارند مجددا ورود کرده  وپروژه های جدیدی را نیز  احداث کنیم.

*راه اندازی  تورهای تعطیل شده  دوچرخه سواری در کشور

قمری در خصوص تور های دوچرخه سواری با  بیان  اینکه مشکلات مالی باعث تعطیلی برخی از تور ها شده است ،عنوان کرد: تور مازندان ،تور میلاد دونور  مرکزی ،تور  کرمان وتور ریاست جمهوری به علت مشکلات مالی تعطیل شده بودند  که درحال راه اندازی آنها هستیم .

او اضافه کرد: تورآذربایجان  تور سطح بالایی محسوب می شود ؛تور میلاد دو نور که طی چند سال در استان مرکزی برگزار می شد به مشکل برخوردکرد  ولی امسال داخلی را برگزار کردیم  ؛تور کرمان  پارسال برگزارشد  وامسال نیز دربهمن ماه این توررا  برگزار خواهیم کرد همچنین با پیگیری هایی که یک ماه قبل با استاندارتهران داشته ایم در حال راه اندازی تور ریاست جمهوری نیز هستیم .

*برگزاری تور بین المللی کوهستان به میزبانی چهارمهال بختیاری 

  رییس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه از برگزاری  یک مسابقه بین المللی  کوهستان  به میزبانی  شهربروجن درچهار مهال بختیاری خبرداد و بیان کرد:  این تور یک توربسیار سطح بالا است ومنابع اعتباری وجلسات مربوط به  آن هم به انجام رسیده  وسال آینده در خرداد ماه برگزار خواهدشد.

*نبود اسپانسر قوی دلیل عدم حضور رکابزنان ایرانی در تورهای مهم جهانی

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به عدم حضور رکابزنان ایرانی در تور های دارای رتبه  اول ومعتبر دنیا ،گفت: برای حضور در تور های معتبری مانندتور  جیرو ایتالیا، توردو فرانس و تور اسپانیا  باید  دردرجه بندی  باشگاه ها قرار بگیریم .

او افزود:  درجه  باشگاه ها به  پرو ، پرو کنتینانتال و کنتینانتال تقسیم بندی می شود وما در سطح کونتینانتال یعنی نیمه حرفه ایی قرار داریم که  اگر باشگاه های ما به سمت پرو وپرو کونتینانتال بروند آن زمان می توانیم در مسابقات بزرگ شرکت کرده و مجوز ورود به این  تورهارا بگیریم .

خسروقمری نبود اسپانسر قوی را در باشگاه های دوچرخه سواری کشور  دلیل این چالش برشمرد وتاکید کرد: یک باشگاه پرو  وپرو کنتینانتال سالیانه  به 400 تا 600 میلیارد تومان اعتبار نیازدارد یعنی چندین برابر اعتبارات جاری وزارت ورزش  لذا مافاقد اسپانسری  هستیم   که این باشگاه ها را به رقابت ها بیاورد.

 

گفت وگو : رضا جودکی نژاد

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز