قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان خبر داد:

تامین شدن کالای اساسی مورد نیاز دانشگاه ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۹:۰۵:۴۲
کد خبر: ۷۸۷۸۲۱
تامین شدن کالای اساسی مورد نیاز دانشگاه ها
قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری از تامین کالای اساسی و مایحتاج مورد نیاز دانشگاه ها شامل گوشت و برنج خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عباس قنبری عدیوی گفت: از سال گذشته تاکنون، ستاد رصد سراهای دانشجویی، بهبود سرانه دانشجویی، ارتقا سطح کیفی آشپزخانه ها و تهیه اقلام اساسی مانند گوشت ، برنج و شکر تشکیل شد.

به گفته وی، در پی تشکیل این ستاد در صندوق رفاه دانشجویی، سال تحصیلی جدید با آرامش خاطر در این زمینه آغاز شد و اکنون در این بخش کمبودی وجود ندارد.

قنبری عدیوی افزود : تاکنون در دو مرحله دو محموله گوشت برای طبخ در آشپزخانه ها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و سازمان پشتیبانی امور دام به دانشگاه ها اختصاص یافت.

وی گفت: اکنون گوشت ، برنج و شکر مورد نیاز دانشگاه ها تامین شده است و در آینده نیز روغن مورد نیاز آشپزخانه ها تامین می شود و در این زمینه جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گفته وی، گوشت مورد نیازی که در زمان حاضر به دانشگاه ها تحویل می شود با قمیت 275هزار ریال است که ممکن است هزینه های برای حمل و نقل از سردخانه ها به دانشگاه ها به این قیمت ها افزوده شود.

قنبری عدیوی اظهار داشت: این گوشت با کمترین قیمت موجود در بازار در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد و هیچ دانشگاه های مشکل گوشت و برنج ندارد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد : این صندوق در یک برنامه بلندمدت مبتنی بر سند راهبردی ، پس از آسیب شناسی از فعالیت 40 ساله خود در حوزه دانشگاهی به این نتیجه رسید که هدفمندی را در حوزه مسکن، تحصیل خدمات ضروری و فرهنگی در دستورکار خود قرار داد.

به گفته وی، هم اکنون این صندوق 21 نوع وام را به دانشجویان سراسر کشور پرداخت می کند تا هیچ دانشجوی دارای شرایط بد مالی از تحصیل و تحقیق بازنماند.

قنبری عدیوی اظهار داشت : بخشی از تسهیلات و وام های صندوق به دانشجویان از مقطع کاردانی تا دکترا و بخشی دیگر به حوزه زیرساخت های رفاهی، تندرستی، ورزش آشپزخانه ها و خوابگاه ها دانشگاه اختصاص می یابد.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و 660میلیارد ریال تسهیلات در مقابل وام های مختلف به دانشجویان کشور در مقطع دکتری پرداخت شد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد : امسال نیز 2هزار و 250میلیارد ریال تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که به دانشجویان مقطع دکترای روزانه پرداخت خواهد شد.

قنبری عدیوی یادآور شد: برای بسیاری از دانشجویان متاهل نیز تسهیلات ودیعه مسکن به تناسب شهر آنها از 90تا 150میلیون ریال پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال که عده ای از دانشجویان با وجود فراغت از تحصیل هنوز با دانشگاه ها تسویه مالی نکرده اند نیز گفت: در این زمینه نهایت همکاری با دانشجویان صورت گرفته است و برای دانشجویان در اقساط بلند مدت زمینه پرداخت بدهی تسهیلات آنها فراهم شده است.

به گفته وی، به صرف پرداخت اصل بدهی دانشجویان به صندوق رفاه، مقرر شده دیرکرد آنها به بانک های عامل بخشیده شود.

قنبری عدیوی اظهار داشت : صندوق به دانشجویان قهرمان ملی و نخبگان تسهیلات لازم را پرداخت می کند.

هم اکنون بیش از 4 میلیون دانشجو در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز