دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک؛

توجه به تمام ظرفیت های قانون اساسی کشور را در برابر تهدیدهای بیگانگان بیمه می کند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۰۹:۳۶:۳۰
کد خبر: ۷۸۸۳۰۱
توجه به تمام ظرفیت های قانون اساسی کشور را در برابر تهدیدهای بیگانگان بیمه می کند
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: قانون اساسی به عنوان محکمترین میثاق ملی و سند نظم بخشی به روابط اجتماعی و مهمترین عامل وحدت بخش آحاد جامعه با وجود سلایق و تفکرات مختلف است.

به گزارش برنا از اراک ، «فرزانه رحمتی»   در سخنرانی پیش از نطق صحن علنی شورا افزود: استفاده بهینه از تمام ظرفیت های قانون اساسی با هدف نهادینه شدن و تعمیق مردم سالاری مهمترین راهبرد برای تقویت امنیت و مشارکت همه ایرانیان در سرنوشت ایران است.

وی بیان کرد: توجه ویژه به تمام ظرفیت های قانون اساسی که ثمره ایثار و مجاهدت های بسیاری از فرزندان این سرزمین است، می تواند حس تعلق سرزمینی تمام آحاد ایرانیان را در بهترین شرایط قرار داده و به تبع، کشور را در برابر تهدیدهای مختلف بیگانگان بیمه کند.

 این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: تهیه پیش نویس لایحه پرسمان همگانی محلی یا رفراندوم محلی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری یک اتفاق خوب است و اهداف تهیه این لایحه، افزایش نقش همکاری مردم در اداره امور محلی و پررنگ شدن شاخص مشارکت اجتماعی با بهره گیری از ظرفیتهای بومی، محلی است.

رحمتی اظهار داشت: عمیق ترین لایه دموکراسی، شوراهای شهر و روستاها است اما اکنون شهروندان در اداره امور شهری مشارکت جدی و مؤثری ندارند و این آسیب تا جایی پیش می رود که برخی افراد یا محافل غیر مسئول خود را سخنگوی شهروندان می دانند.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: تهیه پیش نویس این لایحه و تصویب نهایی آن می تواند مسیری مناسب و اثربخش در دخالت عموم شهروندان در مهمترین مسائل مدیریت شهری و اداره شهرشان و نیز مسدود شدن راه های سوء استفاده فرصت طلبان و موج سواری آنان بر امواج مطالبات شهروندی باشد.
رحمتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چندی پیش تخلفاتی در حوزه تملکات رخ داد و ابعاد مختلفی داشت که با هوشیاری دستگاه قضایی، نمایندگان مردم در شورای شهر و رسانه های مردمی از تضییع حقوق عمومی جلوگیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز