مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان،مطرح کرد:

فعالیت ۹ شعبه ویژه محیط زیست در دادگستری های سطح استان/ ساخت ۱۱ پاسگاه محیط بانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۵۴:۳۸
کد خبر: ۷۸۸۴۶۶
فعالیت  ۹ شعبه ویژه محیط زیست در دادگستری های سطح  استان/ ساخت  ۱۱ پاسگاه محیط بانی
مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با حمایت و همکاری دستگاه قضا 9 شعبه ویژه محیط زیست در دادگستری های سطح استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛فتحی بیرانوند در نشست با سمن های محیط زیستی شهرستانهای کوهدشت و رومشکان با محوریت بررسی مسائل و چالشهای زیست محیطی این شهرستانها،اظهار کرد: چالشهای زیست محیطی که امروزه با آنها دست به گریبان هستیم بخاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون که آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آنها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسه اند مشکلات را پشت سر بگذارند و نتایج خوبی بگیرند.

او افزود: خوشبختانه تشکل های زیست محیطی شهرستان کوهدشت و رومشکان از تشکلهای فعال در سطح استان بوده و اقدامات انجام شده توسط این تشکل ها در مناسبتهای زیست محیطی  ودر ایام مختلف سال بسار پررنگ و اثرگذار بوده است.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است وباید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

او  عوامل مختلفی همچون آتش سوزی، قطع جنگل، کم آبی، کشت بیش از حد گونه های آبدوست، و عدم تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری را از مهمترین چالشهای زیست محیطی شهرستان کوهدشت برشمرد و یادآورشد: با یاری همه دوستداران محیط زیست و دستگاههای زیربط تمام توان خود را در راستای رفع این معضلات زیست محیطی بکار خواهیم بست

فتحی بیرانوند  درپاسخ به سوالی مربوط در خصوص اقدامات صورت گرفته در منطقه سرکن و بابا حبیب، بیان کرد: با تلاش و کوشش همکاران، این منطقه در زمره مناطق شکار و صید ممنوع سازمان قرارگرفته و قصد داریم با انجام اقدامات حفاظتی، خصوصاٌ احداث پاسگاه محیطبانی، در راستای ارتقاء سطح این منطقه شکار و صید ممنوع به منطقه حفاظت شده بکوشیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به صراحت  قانون مدیریت پسماند و برنامه پنجم توسعه در خصوص پسماندهای شهری،خاطر نشان کرد: شهرداری های کوهدشت و رومشکان، با عنایت به قانون مدیریت پسماند باید دغدغه های دوست داران محیط زیست در خصوص تفکیک، بازیافت، وهمچنین دفن اصولی و بهداشتی زباله را به حداقل برسانند.

او خدمت به مردم را اصلی ترین وظیفه دستگاههای دولتی دانست و گفت: مردم ولی نعمتان مسئولان هستند و ما باید تمام توان خود را در خدمت رسانی بی منت به آنها بکار بندیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یادآورشد:  با حمایت و همکاری دستگاه قضا در استان دارای 9 شعبه ویژه محیط زیست در دادگستری های سطح  استان می باشیم  که این امر در کنار ساخت حدود 11 پاسگاه محیط بانی و تلاش محیط بانان فداکار، ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت و آزاد استان را بطور چشمگیری افزایش داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز