روزانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن زباله در شهر ارومیه جمع آوری می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۳:۰۲:۲۴
کد خبر: ۷۸۸۴۸۳
روزانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن زباله در شهر ارومیه جمع آوری می شود
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: تفکیک زباله از مبداء درشهر ارومیه در روز به یک تن نمی رسد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، احد یوسفی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن زباله در شهر ارومیه جمع آوری، انتقال، دفن وساماندهی می شود، بیان کرد: ۵۰ درصد زباله های تولیدی شهر ارومیه  به صورت مکانیزه  از سطح شهر جمع آوری و به محل دفن زباله در سایت نازلو  انتقال داده می شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدا پسماند های خشک و تر  و مشارکت شهروندان در این باره ، اظهار کرد:  برای ترویج مقوله طرح تفکیک زباله از مبدا تاکنون برنامه های  آموزشی برای شهروندان و  آموزش هایی از طریق رسانه های دیداری وشنیداری صورت گرفته است.

یوسفی با بیان اینکه  فرهنگ تفکیک زباله را باید از منزل رواج داد، اظهار کرد: با  ترویج فرهنگ تفکیک  زباله از مبدا خواهیم توانست  تفکیک را در روز به ۵۰ تن  برسانیم.

وی بیان کرد:  تفکیک زباله از منزل  منجر به کاهش حجم زباله‌ها شده و این مهم تاثیر بسزایی در محیط زیست  دارد  و همچنین  ارزش افزوده که از تفکیک  زباله بدست می آید در بلند مدت ارزش اقتصاد زیادی برای شهر دارد .

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه  با تاکید دوباره بر فرهنگ ‌سازی تفکیک زباله‌های تر و خشک از منزل،  اظهار کرد: بر اساس آمار و آنالیزهای انجام‌شده ۱۰ درصد از پسماندهای واحدهای تجاری و مسکونی قابلیت بازیافت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز