استاندار کرمانشاه:

سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان کرمانشاه باید افزایش یابد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۵:۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۸۸۵۶۶
سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان کرمانشاه باید افزایش یابد
ورزش کردن نقش بسیار مهمی در افزایش روحیه و ایجاد شور و نشاط در افراد دارد.

کرمانشاه - خبرگزاری برنا؛ پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه  با حضور استاندار در سرسرای جلسات استانداری تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با پائین دانستن سرانه فضاهای ورزشی برای دانش آموزان استان، خواستار افزایش این فضاها شد و گفت: ورزش کردن نقش بسیار مهمی در افزایش روحیه و ایجاد شور و نشاط در افراد دارد.

او افزود: در حالی سرانه فضای سرپوشیده مفید ورزشی استان کرمانشاه به ازای هر دانش‌آموز 269 صدم متر مربع اعلام شده که هم از میانگین کشوری عقب تر هستیم و هم این فضا بسیار اندک است.

استاندار کرمانشاه گفت: به طور قطع میانگین سرانه فضای ورزشی روباز هم در استان کرمانشاه وضعیت خوبی ندارد و آموزش و پرورش به کمک سایر دستگاه‌ها نظیر اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری باید برای افزایش این فضا بیشتر تلاش کنند.

بازوند ادامه داد: تا می‌توانیم باید در میان دانش‌آموزان شور و نشاط ایجاد کنیم و در این میان مدارس نقش مهمی را در این خصوص ایفا می‌کند هر چند کارهای خوبی هم در این راستا انجام شده است.

او به تعداد کم مدارس غیرانتفاعی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این موضوع باید ریشه‌یابی شود و دلیل کمبود این نوع مدارس و همچنین استقبال نکردن خانواده‌ها مشخص شود.

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از دلایلی که می‌توان برای این موضوع آورد پائین بودن سرانه درآمد مردم  کرمانشاه و دلیل دیگر نیز وقوع زلزله‌های پیاپی در استان و پائین آمدن روحیه مردم است.

بازوند ادامه داد: از 21 آبان پارسال تاکنون حدود شش‌هزار و یکصد پس لرزه در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته که بیش از 720 مورد آن‌ها احساس شده است و همین احساس زلزله می‌تواند تأثیرات سویی بر روحیه دانش‌آموزان بگذارد.

او افزود: باید زلزله را از ذهن دانش‌آموزان خارج کنیم و تجربه نشان داده که پس لرزه‌های چنین زلزله‌های بزرگ تا حدود دو سال به طول می‌انجامد و متولیان امر باید دانش‌آموزان را از لحاظ ذهنی و روحی برای ادامه تحصیل‌شان در چنین مواقعی آماده نگه دارند.

استاندار کرمانشاه با مهم ارزیابی کردن کار آموزش و پرورش، از اهمیت جلساتی که در این راستا برگزار می‌شود سخن راند و گفت: هر تصمیمی که در این جلسات گرفته می‌شود می‌تواند در تقویت زیرساخت‌ها و موتور محرکه امر تعلیم و تربیت نقش بسزایی داشته باشد.

بازوند افزود: همه مدیران عضو شورای آموزش و پرورش باید به مدیرکل این اداره در راه اجرای برنامه‌ها کمک کنند چرا که تصمیم‌گیری درست باعث توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه بیش از 326 هزار دانش‌آموز در حدود چهار هزار و 600 مدرسه تحصیل می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز