استاندار لرستان:

وظیفه دولت تسهیل‌گری اقامه نماز در جامعه است / دولت تدبیر و امید تاکید جدی بر موضوع اقامه نماز دارد

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۵:۳۰:۵۷
کد خبر: ۷۸۸۵۶۸
وظیفه دولت تسهیل‌گری اقامه نماز در جامعه است / دولت تدبیر و امید تاکید جدی بر موضوع اقامه نماز دارد
سید موسی خادمی گفت: به عنوان دولت اسلامی و حکومت دینی وظیفه داریم که عوامل زمینه‌ساز و تسهیل‌گر را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛خادمی روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز که در محل استانداری برگزار شده بود ، اظهار کرد:  عامل اولیه و ایجاد اقامه نماز باور قلبی افراد است وما به عنوان دولت اسلامی و حکومت دینی وظیفه داریم که عوامل زمینه‌ساز و تسهیل‌گر را فراهم کنیم تا شرایط لازم برقراری نماز برای افرادی که باور قلبی دارند ایجاد شود.

او  وظیفه دولت را تسهیل‌گری اقامه نماز به زیباترین و اثرگذارترین شکل ممکن در جامعه عنوان کرد و افزود: ادارات و دولت بخشی از موضوع هستند اما مردم و جریان‌های مردمی به ویژه جوانان و نوجوانان باید بیشتر فعال شوند و با کارهای فرهنگی و رصد کردن مساجد این جریان در جامعه شکل بگیرد.

خادمی با بیان اینکه محور قرار دادن ادارات خوب بوده اما همه کار نیست، تصریح کرد: شکل‌گیری جریان اقامه نماز نباید تنها به ادارات محدود شود بلکه باید همه حوزه‌ها و نهادهای اجتماعی جامعه را دربرگیرد.

اوگفت: اقامه نماز در ادارات نباید به جریانی تبدیل شود که کارمند به بهانه نماز بیش از یک ساعت ارباب رجوع را معطل کند و زمان زیادی را به انجام کار نپردازد، در حالی‌که زمان کافی برای این فریضه الهی ۲۰ دقیقه درنظر گرفته شده؛ باید بدانیم که وظیفه اصلی ما خدمت به مردم است.

خادمی وظایف اصلی دولت برای اقامه نماز را تجهیز نمازخانه‌ها، تشویق افراد، ایجاد فرصت و تسهیل‌گری دانست  و افزود: لرستان در ارزیابی ملی و مقایسه‌ای بین استان‌ها شایسته جایگاه خوبی است.

به گفته او مردم این دیار اعتقادات دینی و باورهای قوی‌تری نسبت به انجام فریضه الهی به ویژه نماز دارند چراکه استان ولایت‌مدار و کاملا شیعه‌ای است از این رو کار ما راحت‌تر انجام می‌شود.

خادمی  با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تاکید جدی بر موضوع اقامه نماز دارد، خاطر نشان  کرد: آموزش و پرورش در این دولت برنامه‌های خود را برای اقامه نماز در مدارس به طور جدی پیگیری می‌کند.

او بیان کرد: از تاکیدات دولت فریضه نماز است و مدیران این دولت کمتر از دیگران به این مسئله اهمیت نمی‌دهند به خصوص وزارت و وزیر محترم کشور که از طریق معاون اداری مالی خود به شدت بر فریضه نماز تأکید جدی دارد و در استان‌ها پیگیر موضوع هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز