مدیر کل راه آهن خراسان رضوی عنوان کرد

خراسان رضوی در رتبه اول جابه‌جایی ریلی برون‌شهری کشور

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۲:۵۷:۴۲
کد خبر: ۷۸۸۷۴۵
خراسان رضوی در رتبه اول جابه‌جایی ریلی برون‌شهری کشور
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت: در بخش مسافری در 8 ماهه سال 97، حدود 10 میلیون نفر به صورت ورودی و خروجی از 28 مرکز استان در مسیر ریلی خراسان رضوی جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 17 درصدی داشته و خراسان رضوی رتبه اول جابه‌جایی ریلی برون‌شهری کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدحسین ضیائی‌مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:.در 8 ماهه ابتدایی سال جاری در بخش مسافری 9 میلیون و 825 هزار و 756 نفر را به‌صورت ورودی و خروجی از 28 شهر و مرکز استان در مسیر ریلی خراسان رضوی و منتهی به‌مشهد جابه‌جا کنیم که نسبت به‌ 8 ماهه سال گذشته 17 درصد رشد داشته همچنین طی 8 ماهه ابتدایی سال جاری 70 هزار و 582 زائر خارجی را جابه‌جا کردیم که به‌نسبت سال گذشته 13 درصد رشد کرده است.

وی افزود: در بحث تاخیر 95 درصد از قطارها بدون تاخیر و در رأس ساعت مقرر حرکت کرده‌اند و متوسط تاخیر 5 درصد نیز 45 ثانیه بوده است.

 مدیرکل راه‌آهن خراسان با اشاره به‌سامانه اطلاع‌رسانی و رسیدگی به‌اطلاعات مسافرین به‌شماره 0215149، اظهار کرد: سال گذشته تعداد کل شکایات ثبت شده از راه‌آهن خراسان رضوی در این سامانه 62 مورد بوده که در سال جاری به 49 مورد رسیده است.

ضیایی مهر در رابطه با پروژه برقی‌سازی قطار مشهد ـ تهران یادآور شد: 2 میلیارد دلار هزینه این پروژه است که 85 درصد آن را باید از طریق تامین منابع مالی خارجی و 15 درصد آن را دولت تامین کند، 150 میلیون دلاری را که سهم دولت در این پروژه است، سال گذشته سازمان برنامه و بودجه اختصاص داد و در بانک صنعت و معدن قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مشکل اینجا بوده که شرکت چینی که طرف قرارداد است باید یک ضمانت‌نامه معتبر بانکی برای دولت بیاورد تا 15 درصد سهم دولت را در اختیارش قرار دهیم که تاکنون ضمانت‌نامه معتبر را نیاورده، اما مسؤولان در حال رایزنی برای حل این مشکل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز