رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی عنوان کرد

مالیات بلای جان حامیان باشگاه ها/به دنبال حفظ قهرمانی در لیگ شنای کشور هستیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۹:۲۱:۰۸
کد خبر: ۷۸۸۷۵۰
مالیات بلای جان حامیان باشگاه ها/به دنبال حفظ قهرمانی در لیگ شنای کشور هستیم
رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان گفت: مشکلات مالیاتی فراوانی برای حامیان تیم‌ها بوجود آمده که باعث شده آن ها از حمایت در حوزه ورزش و تیم داری خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،مجید مشتاق عشق در نشست خبری هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی در محل سالن جلسات اداره کل ورزش اظهار کرد:فدراسیون شنا ،چهار استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و شیراز به‌عنوان پایگاه ملی در شنا انتخاب کرده است که در این راستا خراسان رضوی ، 7 استان دیگر را نیز حمایت می‌کند.

وی در خصوص افتخارات شنای استان بیان کرد:سال گذشته دو ملی‌پوش در مسابقات آسیایی از خراسان رضوی حضور داشنتد همچنین در سال جاری پنج تیم در بخش پسران از استان به جشنواره مسابقات شنا زیر 10 سال اعزام شدند که  تمامی آن‌ها به روی سکو رفتند.

رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی ادامه داد: در مسابقات زیر 10سال در بخش دختران نیز فقط یکی از شناگران 9 مدال طلا را از آن خود کرد که این مسابقات باعث پشتوانه سازی مناسبی برای استان و کشور خواهد بود همچنین در بخش بانوان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و لیگ استان در بخش بانوان فعال‌شده است.

مشتاق افزود:خراسان رضوی توانست در مسابقات شناگران 11 تا 14 سال آموزشگاه‌های کشور مقام نخست را بدست آورد.

وی در خصوص المپیاد استعدادهای برتر کشور عنوان کرد: هیئت شنا خراسان رضوی  با کسب 14 طلا،8 نقره و 7 برنز توانست سهم بزرگی در رتبه دومی استان در کشور داشته باشد چراکه 14 طلا باعث فاصله بین خراسان رضوی و اصفهان بر سر نایب‌قهرمانی بود که نهایتا منجر به کسب رتبه دوم کشور توسط خراسان رضوی شد.

رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی تصریح کرد:در این مسابقات 6 رکود که نه سال پیش توسط یکی از شناگران ماهر زده‌شده بود توسط شناگران استان زده‌شده که در حال حاضر قابلیت کسب رتبه در آسیا با این رکوردها نیز می‌باشد همچنین ازاین‌دست شناگران و استعدادها در کشور زیاد وجد دارد فقط باید سرمایه‌گذاری انجام شود.

مشتاق ضمن تشکر از پیگیری‌های معاون توسعه وزارت ورزش در بحث اختصاص امکانات سخت‌افزاری به هیئت‌ها بیان کرد:باید طرحی ارائه شود تا همه بتوانند از امکانات حداقلی سخت‌افزاری استفاده کنند چراکه با توجه به شرایط اقتصادی بحث اسپانسرینگ هم تا حدودی از بین رفته است و اگر فکری برای این مسئله در آینده نزدیک نشود قطعا  شنا و ورزش کشور دچار مشکل خواهد شد.

وی در خصوص بحث حامیان تیم‌ها و اذعان داشت:متاسفانه مشکلات مالیاتی فراوانی برای حامیان تیم‌ها بوجود آمده که باعث شده از حمایت در حوزه ورزش و تیم داری خودداری کنند و ما برای اعزام تیم ها به لیگ‌ها از جمله لیگ واترپلو از شهرداری و شورای شهر خواستار کمک شده‌ایم.

رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی در خصوص مسابقات لیگ شنای باشگاه‌های کشور اظهار کرد:این مسابقات 29 و 30 آذرماه در مجموعه آزادی تهران برگزار خواهد شد که از استان حدود 25 شناگر شرکت خواهند کرد همچنین شاید 5 نفر از سایر استان‌های زیرمجموعه خراسان رضوی به‌عنوان پایگاه ملی شرکت کنند که این شناگران 27 آذر به مسابقات اعزام خواهند شد .

مشتاق با بیان اینکه برای حفظ مقام قهرمانی در این دوره مسابقات تلاش خواهیم کرد، افزود:بدنه این تیم را جوانان بین 16 تا 20 سال تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص مدارس شنا در استان تصریح کرد:در هیچ رشته در استان آکادمی وجود ندارد و فقط مدارس و باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند که در این راستا 9 مدرسه شنا در هیئت پرونده دارند که از سال گذشته استارت این کار زده‌شده است و ما 33 مدرسه برای استان پیش‌بینی کرده‌ایم که هر شهرستان حداقل صاحب 2 مدرسه شنا باشد و مشهد هم‌ظرفیت 14 مدرسه را دارد و در این راستا تمام استخرها می‌توانند مدرسه بشوند و در سال‌های آینده اگر استخری مجوز مدرسه نگیرد مجوز آموزش هم به آن داده نخواهد شد همچنین مجوز این مدرسه‌ها به‌صورت سالیانه تمدید خواهد شد.

رئیس هیئت شنا،شیرجه و واترپلو خراسان رضوی در خصوص استخر شهید حججی که به‌تازگی تاسیس شده است گفت: استخرها از زمانی که تکمیل می‌شوند تا یک سال به‌صورت موقت تحویل داده می‌شوند که این استخر نیز به همین صورت است و تاکنون نواقص کلی آن برطرف شده است   و فاز دوم آن در قسمت سونا و جکوزی در حال احداث می‌باشد همچنین این استخر صرفا برای اداره ورزش در جهت قهرمان پروی است و درآمد زایی در آن صورت نخواهد گرفت.

مربی تیم واترپلو زیر 17 سال استان نیز در این نشست خبری گفت:لیگ واترپلو زیر 17 سال استان از 4 سال پیش با حمایت فدراسیون شنا و کمک چند هیئت شنا راه اندازی شد که در سال اول خراسان رضوی با حضور 12 تیم قهرمان شد همچنین این مسابقات در سال بعد با 15 تیم ، سال سوم با 18 تیم و امسال با حضور 26 تیم برگزار می‌شود که دو تیم آبمیوه سجاد و نماینده نیشابور از خراسان رضوی به این مسابقات اعزام خواهند شد.

رضا فیوزی زاده ادامه داد:از بین این شناگران نوجوان امیر علی مرادی، در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نماینده استان انتخاب شدو هم اکنون نیز در اردوی تیم ملی در کره حضور دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز