رئیس فدراسیون؛

وزنه برداری ایران مسیر توسعه را می پیماید

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۴:۰۳:۱۴
کد خبر: ۷۸۸۹۴۸
وزنه برداری ایران مسیر توسعه را می پیماید
رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: ورزش وزنه برداری ایران یکی از قدرت ها و ظرفیت های این رشته ورزشی در جهان محسوب می شود و کسب مدال های بیشتر با حضور مقتدرانه در میادین بین المللی از اهداف اصلی این فدراسیون است.

به گزارش برنا از اراک ،  «علی مرادی» در مجمع انتخابی رئیس هیات وزنه برداری استان مرکزی در اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: وزنه برداری کشور مسیر توسعه را می پیماید و ورزشکاران قدرتمندی در سال های اخیر در نقاط مختلف کشور شناسایی شده و افتخارآفرینی کرده اند. 

وی ادامه داد: ظرفیت و توان ورزش وزنه برداری ایران اسلامی به مرحله ای رسیده که بسیاری از تیم های خارجی پیشنهاد برگزاری اردوی مشترک به فدراسیون وزنه برداری ایران داده اند و اردوی مشترک تیم ملی وزنه برداری کلمبیا با تیم ملی کشورمان در حال برگزاری است. 

رئیس فدراسیون وزنه برداری سهمیه ایران در مسابقات المپیک آینده را 2 ورزشکار عنوان کرد: برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای حضور قدرتمند وزنه برداران کشورمان در این مسابقات اندیشیده شده است. 

وی اظهار داشت: مسابقات کوالی فایو المپیک و جام فجر اسفندماه امسال در اهواز برگزار می شود و علاوه بر حضور تیم ملی وزنه برداری ایران به تمامی کشورهایی که در المپیک حضور دارند دعوت نامه ارسال شده است. 

مرادی ادامه داد: برپایی اردوهای متعدد، برگزاری دوره های مختلف آموزشی در نقاط مختلف کشور با حضور مدرسان کارآزموده فدراسیون از مهمترین برنامه های فدراسیون وزنه برداری است. 

وی در خصوص تقویت وزنه برداری بانوان نیز گفت: فرآیند استعدادیابی دختران در رده های سنی 12 تا 15 سال در سال جاری انجام شده و نخبه پروری و پرورش استعدادهای بانوان در دستور کار قرار دارد. 

رئیس هیات وزنه برداری بیان کرد: وزنه برداری بانوان ایران امسال برای اولین بار با پوششی که مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جهانی وزنه برداری بود با چهار ورزشکار در 2 رده سنی نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و در بین 15 تیم شرکت کننده عنوان نهمی را به دست آورد. 

وی افزود: شماری از استان های کشور از بانوان در بدنه مدیریتی وزنه برداری نیز استفاده کردند به طوری چندی نایب رئیس هیات در کشور از بانوان انتخاب شده است. 

 

نظر شما