امسال ۱۶۸ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۵:۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۸۸۹۹۷
امسال ۱۶۸ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود
رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: ۱۶۸فقره طرح تحقیقاتی در سال زراعی جاری توسط محققان این حوزه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در حال اجراست.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عباسعلی روانلو در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان که به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش در سالن اجتماعات  این مرکز برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بخش زیادی از گزارش های نهایی این طرح ها ارائه یا در حال اتمام و نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ بخش تحقیقاتی با ۶۸ نفر محقق و ۴۶ نفرهیات علمی در این مرکز فعال است، بیان کرد: ارائه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی تصریح کرد: وضعیت تولید دانش فنی در این بخش مطلوب است و کشور توانسته در سال های اخیر در ردیف ۱۰ کشور برتر در انتشار مقالات با اختصاص ۱.۱۸ درصد از کل مقالات منتشره قرار بگیرد.

روانلو افزود: تحقیقات در این بخش اندک است و با تحقیقات و یافته های جدید می توان مردم را به این کار تشویق و علاقمند کرد.

این مسئول با اشاره به افزایش گازهای گلخانه ای بیان کرد: با تقویت دانش مردم و بهره برداران در دنیا می توان از بروز بسیاری از مشکلات در این زمینه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در بخش کشاورزی گفت: فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه در جهان بشمار می آید و این فناوری می تواند توانایی ها و قابلیت های فراوانی را به جوامع کشاورزی عرضه نماید و در رفع مشکلات موجود در بخش کشاورزی  و افزایش تولید و تامین امنیت غذایی در جامعه مفید و موثر است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: تحقیقات این مرکز کاملا کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.

در ادامه سپهر رییس بخش پژوهشی آب و خاک دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه وجود بخش اعظمی از نامهربانی های موجود در طبیعت مربوط به عدم توجه به مقوله پژوهش است، گفت : پویایی علم در گرو پژوهش است و اگر فعالیتهای پژوهشی انجام نگیرد جامعه رو به زوال خواهد گذاشت و در این راستا افزایش بودجه بخش تحقیقاتی لازم و ضروری است.

 در ادامه این مراسم از ۸ نفر از پژوهشگران برتر ملی و استانی در بخش کشاورزی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز