بیشترین مطلوبیت آب در روستاهای خراسان رضوی

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۲۸:۱۴
کد خبر: ۷۸۹۳۲۷
بیشترین مطلوبیت آب در روستاهای خراسان رضوی
رئیس کنترل کیفیت و امور آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده روستاهای این استان بیشترین مطلوبیت آب در کشور از نظر کلر باقی مانده و میکروبی را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن مسعودی افزود: هم اکنون 2 شاخص مطلوبیت کلر باقی مانده و میکروبی آب در روستاهای خراسان رضوی بیشتر از 98 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهار داشت: 24 آزمایشگاه، کنترل کیفیت آب در روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی را بر عهده دارند که 17 فقره از این تعداد آزمایشگاه میکروبی، 2 فقره فیزیکی و شیمیایی و بقیه آزمایشگاههای عالی، بیولوژی، فاضلاب، کربنی و معدنی هستند.

وی گفت: سالانه یک هزار و 400 نمونه گیری فیزیکی و شیمیایی، فلزات سنگین، سموم و مواد عالی، 45 هزار آزمون میکروبیولوژی و یک میلیون سنجش کلر باقی مانده از شبکه های آب روستایی در خراسان رضوی توسط این آزمایشگاهها انجام می شود.

مسعودی افزود: کیفیت آب تولیدی در تمام روستاهای خراسان رضوی متناسب با استانداردهای ملی است.

وی افزایش املاح آب در شرق خراسان رضوی را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: املاح آب در مناطق شرقی استان مانند خواف، بجستان، رشتخوار، تربت جام و صالح آباد به خاطر بافت زمین بیشتر از حد مجاز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز