مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی؛

حمایت از تئاتر دینی بهترین ابزار در راستای صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۸۹۳۵۷
حمایت از تئاتر دینی  بهترین ابزار در راستای صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حمایت از تئاتر دینی سرمایه گذاری مطمئن فرهنگی و بهترین ابزار در راستای صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی است.

به گزارش برنا از اراک  «محسن شریفی» در آیین تجلیل از بازیگران و عوامل نمایشنامه خورشید کاروان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که مفاهیم و ارزش‌های دینی به عنوان یکی از مولفه‌های فعالیت بدنه نظام فرهنگی در تمامی شاخه‌های هنری مورد توجه قرار گرفت، هنرمندان به شکلی عمیق و گسترده به بازتاب ارزش‌ها و موضوعات مذهبی در قالب تولید آثار نمایش دینی پرداختند که نقش مهمی در معرفی این مهم در جامعه داشته است.

وی ادامه داد: شکل‌گیری مدنیت جوامع انسانی به ارتباط عمیق آنان با الگوهای آیینی و مذهبی نسل‌های گذشته استوار است و نمایش های دینی می تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: این اداره کل با تمام ظرفیت از نمایشنامه های دینی و فرهنگی حمایت می کند و فعالان این عرصه می توانند با به ثبت رساندن گروه های نمایشی خود و ارایه نمایشنامه های فاخر از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد بهره مند شوند. 

وی افزود: یکهزار و 53 هنرمند از استان مرکزی عضو صندوق اعتباری هنر استان هستند که 450 نفر آنان از فعالان انجمن نمایش هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: هنرمندان بسیاری در بخش نمایش استان مرکزی فعالیت می کنند که بسیاری از آنان از پیشکسوتان صاحبان سبک در کشور محسوب می شوند و تا کنون بیش از100 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و امسال نیز 20 هنرمند نمایش دیگر برای بهره مندی از این امکان به دستگاه های مربوطه معرفی شده اند. 

شریفی افزود: سالن ستارگان با ظرفیت 800 نفر، آفتاب با 300 نفر، فرهنگسرای آئینه با ظرفیت 300 نفر و شهید آوینی با ظرفیت 90 نفر در اراک، سالن پرفسور حسابی تفرش با ظرفیت 309 نفر، کوثر خمین با ظرفیت 280 نفر، سلمان ساوجی ساوه با ظرفیت 409 نفر، سالن شازند با 240 نفر آماده پذیرش گروه های نمایشی استان است. 

وی اظهار داشت: 80 عنوان نمایش امسال در استان مرکزی و در 414 نوبت به روی صحنه رفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. 

 

نظر شما