نویسنده چینی در نمایشگاه کتاب البرز: اخیرا کودکان چینی به کتابهای تصویری علاقمند شده اند

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۵۷:۳۹
کد خبر: ۷۸۹۳۸۳
نویسنده چینی در نمایشگاه کتاب البرز: اخیرا کودکان چینی به کتابهای تصویری علاقمند شده اند
​در سومین برنامه بخش جنبی نمایشگاه کتاب البرز و در دومین روز مهمانی از شرق دور و کشور چین با کتابی که توسط هنرمندی ایرانی تصویرگری شده است برای علاقمندان کتاب و تصویر گری صحبت کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ،سان یو نویسنده ای چینی است که از سال ۲۰۰۵ نویسندگی را آغاز کزده و تاکنون ده جلد کتاب به چاپ رسانده است. 
سان یو که برای شرکت در نمایشگاه کتاب کود در کاشان به ایران آمده است به دعوت تصویرگر شمالی و ساکن البرز ،حسن عامه کن به نهمین نمایشگاه کتاب البرز آمد. 

او که به طور تخصصی برای کودکان می نویسد از علاقمندی کودکان چینی در سالهای اخیر نسبت به کتاب های مصور خبرداد و گفت : این کتاب که با هنرمندی یک ایرانی “حسن عامه کن ” تصویرگری شده است تجربه بسیار عجیب و سختی بود که نتیجه بسیار خوبی داشت .

وی گفت : اتود های عامه کن بسیار با ذهنیات من نزدیک بود اما شخصیت انسانی پادشاه قصه پرنده آتشین سنخیتی نداشت و شبیه کاراکتر های چینی نبود امادر نهایت ما تصمیم گرفتیم به سلیقه او احترام گذاشته و این چهره را بپذیریم.
همچنین از آنجا که هر فرهنگی برای خود افسانه ها یا پرنده هایی جادویی دارد پرنده آتشین طراحی شده توسط ایشان به ققنوس بسیار شبیه شده و علی رغم آنکه من در داستان توضیح چندانی نداده بودم با نقاشی های ایشان جان گرفت و به خوبی از رنگها استفاده کرده اند.

سان یو گفت: فرهنگ و زبان متفاوت بسیار کار را دشوار می کند اما چالش خوبی بود که نتیجه آن مورداستقبال کودکان ۳ تا ۱۲ سال قرار گرفت و در نمایشگاه شانگهای همه آن به فروش رفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز