تاراج آب سلسله با کاشت سیب زمینی

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۳:۰۹
کد خبر: ۷۸۹۳۹۳
تاراج آب سلسله  با کاشت سیب زمینی
کاشت سیب زمینی درشهرستان سلسله ضربات سنگینی به منابع آبی این شهرستان زده است

خبرگزاری برنالرستان - گروه  اقتصادی  : کاشت سیب زمینی درشهرستان سلسله ضربات سنگینی به منابع آبی این شهرستان زده است .

به راستی عملکرد مدیران درمقابله با این اقدام چه بوده است؟اقدام متولیان امر درجهت حفاظت وصیانت از این منابع آبی شهرستان سلسله چگونه بوده است؟سهم ما از اشتغال و تاراج آب شهرستان الشترچگونه است؟

در سال های اخیر کشاورزان همشهری ما زمین های خود را برای کشت سیب زمینی به افراد غیر بومی اجاره می دهند و توجیه می کنند که به نفع شان است؛ برای کوتاه مدت درست است اما برای بلند مدت کاملا به زیان آنها و شهرستان می باشد ؛چون مهمترین منبع درآمد شهرستان الشتر آب فراوان و خاک حاصل خیز آن است که آب شهرستان به قیمت ناچیز اجاره داده شده و آینده این منبع مهم حیات و کشاورزی رو به خطر است که می توان آینده تلخ و ناگوار این منبع مهم و اثرات کمبود آن را در استان های هم جوار مشاهده نمود.

اما موضوع دیگر این است که کسانی که زمین های کشاورزی شهرستان را اجاره می کنند از نیروها و کارگران غیر بومی استفاده می کنند در حالی که ما در شهرستان کم افراد بیکار نداریم که چون بیکار هستند حاضر هستند کار کنند.پس علاوه بر مسائل مربوط به آب و خاک قسمتی از منبع درآمد و شغل همشهری ها ی ما از شهرستان خارج می‌شود.

ولیکن  ما چقدر در این مسئله نقش داریم مسئولین و ما باید با تأمل بیشتر به این مسئله نگاه کنیم و همچنین کشاورزان را با این مسائل آگاه کنیم.

یاداشت: سجاد جوانمرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز