محصولی، عضو اصولگرای شورای شهر اراک و رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد ؛

زنان نمی توانند شهردار شوند/ احمدی نژاد دیگر معنا ندارد و من از او برائت جستم

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۰:۵۳
کد خبر: ۷۸۹۳۹۹
زنان نمی توانند شهردار شوند/ احمدی نژاد دیگر معنا ندارد و من از او برائت جستم
اجازه نمی دهم علی اکبر کریمی و حسن آصفری برای شهرداری اراک تعیین تکلیف کنند / نباید اجازه تکرار تجربه ای مانند داود تاجران را داد / احمدی نژاد دیگر معنا ندارد و من از او برائت جستم / اصولگرایان در انتخابات هیأتی عمل کردند و در کار حزبی موفق نبودند / من یک اصولگرای غیر تشکیلاتی هستم / اگر اصلاح طلبی شکوفا شود، منت آن را می کشم که در جریان اصلاحات باشم / اگر یک اصلاح طلب کارکشته برای تصدی سمت شهرداری اراک معرفی شود، قطعا به او رأی می دهم / ابوالفضل شالی بگ حاضر به قرار گرفتن در فهرست اصولگرایان شورای شهر برای سمت شهرداری و همکاری با ما نشد / تاجران به دلیل امضاهایی که در تخلفات ملکی شهرداری داشته احتمالا توسط دادگاه به اراک فرا خوانده می شود / احمد لطفی از نظر من اصلاح طلب است

به گزارش برنا از اراک ، علی جعفر محصولی، عضو اصولگرای شورای شهر اراک و رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در استان مرکزی که طی دوران تصدی داود تاجران در سمت شهرداری یکی از حامیان اصلی وی در پارلمان شهری بود، امروز با گذشت یک ماه از آغاز تغییرات در شهرداری اراک طی مصاحبه ایعنوان می کند که «نباید اجازه تکرار تجربه ای مانند حضور داود تاجران در شهرداری اراک را داد.» محصولی که از اصولگرایان شناسنامه دار و شناخته شده اراک است که نهایتا بعد از گذشت شانزده ماه از فعالیت شورای شهر دوره پنجم پرده از این موضوع برداشت که چه کسانی در ابتدای فعالیت شورا به وی برای تصدی کرسی نائب رئیسی پارلمان شهری رای داده اند. 

این عضو اصولگرای شورای شهر بیان می کند که «بنده برای کسب کرسی نائب رئیسی با سه تن از اعضای فراکسیون امید پارلمان شهری ائتلاف کردم» اما در ادامه از انسجام شکل گرفته در فراکسیون امید طی یک سال گذشته انتقاد می کند چرا که علیرغم وجود تضارب آرا در این فراکسیون بالاخره به دنبال تلاش های اعضای آن، اتفاقات گذشته تکرار نشده است.

 از طرفی محصولی که زمانی ریاست ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در استان مرکزی را برعهده داشته و «شعار ما می توانیم» احمدی نژاد را سر می داد امروز صراحتا اعلام می کند که «زنان نمی توانند شهردار شوند».

محصولی که چندین و چند سال است به عنوان یک نماینده اصولگرا، عضو شورای شهر اراک می باشد آنقدر وضعیت شهر و شهرداری را نابسامان می بیند که در اظهار نظری جالب و به شدت تعجب برانگیز مدعی می شود که شهرداری طی بیست سال گذشته در دست اصلاح طلبان بوده و حتی احمد لطفی شهردار پیشین اراک نیز اصلاح طلب است. در صورتی که لطفی، یک اصولگرای شناسنامه دار است و سال ها عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بوده بنابراین خود احمد لطفی نیز بعد از این اظهار نظر محصولی، تعجب می کند. البته محصولی در اظهارات عجیب، یک قدم جلوتر می رود و حتی می گوید که «شاید روزی اصلاح طلب شود.»

متن کامل گفتگوی «علی جعفر محصولی» عضو اصولگرای شورای شهر اراک و رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در استان مرکزی را در ادامه می خواند.

میزان احترام شما به نظر اکثریت شورای شهر تا چه حدی است؟

 بنده در چارچوب قانون به نظر اکثریت شورا احترام می گذارم. البته توجه کنید اگر کسی به من توهین کند قطعاً من نیز نمی توانم احترام او را حفظ کنم. علی جعفر محصولی احترام و توجه نسبت به تمامی اعضای شورای شهر را با ارزش می داند تا جایی که در ابتدای شروع به کار فعالیت شورای شهر فعلی، بنده با کاوه فلک افلاکی، ایرج رضایی و محمد حسین فدایی، سه عضو فراکسیون امید شورای شهر برای کسب کرسی نائب رئیسی شورا ائتلاف کردم و برای مدتی پیرو همین ائتلاف در شورای شهر به نحوی عمل شد که همه شاهد رعایت عدالت بودند. این امر نشان از رعایت احترام توسط بنده است چرا که وقتی شخصی، دست دوستی به سمت من دراز می کند، نمی توانم دست رد به سینه او بزنم. حال اگر می بینید گاها در صحن رسمی شورای شهر، اعضای شورا به یکدیگر چنگ و دندان نشان می دهند فقط برای حفظ حقوق مردم است که در پایان دوستی ها برقرار می شود به طوری که یاد ندارم در رای گیری ها لجاجت به خرج داده باشم.

شما از احترام به رای نمایندگان مردم سخن گوید ولی در مقابل امروز که شهروندان اراکی به اصلاح طلبان رای داده‌اند و نمایندگان آنها قصد دارند شهرداری اصلاح‌طلب انتخاب کنند از انتصاب شهرداری غیرسیاسی سخن می‌گوید و مخالف نظر فراکسیون اصلاح‌طلبان عمل می کنید، آیا این موضوع بی احترامی به نظر مردم و ناامید کردن آنها از شرکت در انتخابات آتی نیست؟ 

اگر سه عضو اصولگرای شورای شهر بگویند که «نباید شهردار اصلاح‌طلب انتخاب شود و فقط گزینه اصولگرایان مورد تایید است» حرف شما کاملا درست است اما در حقیقت این چنین نیست چرا که اشخاصی در لیست اصولگرایان برای تصدی سمت شهرداری اراک حضور داشتند که اصلاح طلب بودند. در حال حاضر نیز اصولگرایان شورای شهر انتظار ندارند که شهردار طبق نظر آنها انتخاب شود اما اینکه فراکسیون امید بخواهد شخصی را شهردار کند که بویی از شهرداری نبرده، برای بنده قابل قبول نیست. معتقدم که حداقل نیمی از مردم شهر اراک اصولگرا هستند بنابراین اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر باید به نحوی عمل کنند که شهروندان اصولگرا نیز در عملکردشان دیده شود.

این را هم بدانید که شهرداری تنها سازمانی است که یک مدیر را نمی توان از بیرون به آن تزریق کرد، زیرا اگر چنین اتفاقی بیافتد این سازمان به زمین خواهد خورد.

اگر بخواهیم به صحبت‌های شما اکتفا کنیم، باید گفت که داود تاجران که اراکی نبوده با تصدی کرسی مدیریت شهرداری اراک، این سازمان را بر زمین زده است و شما نیز از آن حمایت کردید؟

 بله؛ شما اشاره خوبی به این موضوع داشتید. داود تاجران که مورد حمایت من و سایر اعضای شورای شهر بود تجربه سی سال فعالیت در شهرداری را داشت و اگر در بعضی موارد نتوانست در اراک موفق عمل کند، قطعاً دلیل آن به عدم آشنایی وی از سازمان شهرداری اراک برمی‌گردد. حال صحبت من این است که باید از تاجران درس گرفت و اجازه تکرار تجربه آن را نداد. بنابراین امروز باید از بدنه شهرداری، شخصی را برای تصدی مدیریت انتخاب کرد و اگر شرایط چنین موضوعی وجود نداشت، شخص را از خارج سازمان شهرداری اراک انتخاب کرد که بر فعالیت های شهرداری اشراف کامل داشته باشد.

 نتیجه 20 سال فعالیت اصولگرایان در شهرداری اراک چه بوده است و آیا این روند فعالیتی را تایید می کنید؟

 کدام بیست سال؟ شهرداری اراک همیشه در دست اصلاح طلبان بوده است. از زمان تاسیس شورای شهر اولین شهردار انتخاب شده اراک آقای فروزانمهر بود که اصلا فعالیت سیاسی نداشت. دومین شهردار انتخاب شده «اسماعیل نادری» بود که سابقه فراگیری در جبهه اصلاح طلبی دارد. سومین شهردار نیز «کیومرث محمودی» بود که من او را اصلاح‌طلب می‌دانم و نه یک اصولگرا. بعد از محمودی هم «جناب مرادی» شهردار اراک شد که هیچ خط سیاسی نداشت. با گذشت زمان احمد لطفی شهردار شد که او را هم 50 درصد اصلاح‌طلب می‌دانم، البته لطفی خودش را اصولگرا معرفی می کند اما به هر حال او یک اصلاح طلب است ولی نکته ای که در دوران شهرداری وی حائز اهمیت بود، عدم خطی عمل کردن او است. «علی اکبر کریمی» نیز تنها اصولگرای واقعی بوده که شهرداری اراک را در دست گرفت که بعد از او «حاج آقا قربانی» شهردار شد که شخصی میانه رو بوده و هیچ خط سیاسی را دنبال نمی کرد. شورای شهر دوره چهارم نیز ابراهیم عباسی را که پاسدار انقلاب بود به عنوان شهردار انتخاب کرد که در مجموع او را هم نمیتوان اصولگرای تمام‌قد دانست. حال اگر به این اسامی توجه کنید می‌بینید که شهرداری بیشتر در دست اصلاح طلبان بوده تا اصولگرایان و اینکه گفته می‌شود وضعیت فعلی شهرداری اراک نتیجه عملکرد اصولگرایان است کاملا اشتباه می باشد.

شاخص های شما برای اصلاح طلب خواندن اشخاصی مانند احمد لطفی که عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بود، چیست؟ 

اینکه احمد لطفی در زمان دوران مدیریتی اش، خطی عمل نکرد و بیشترین و بهترین خدمات را انجام داد کافی است تا منظور بنده را درک کنید

چرا با اکثریت شورای شهر اراک که اصلاح طلب هستند تعامل ندارید و همیشه نظرهایی مخالف با آنها می‌دهید، آیا به غیر از این است که اصولگرا بودن شما بر این مسئله سایه انداخته است؟

 بنده این حرف را اصلا قبول ندارم. همه من را می‌شناسند و می‌دانند که اهل تعامل هستم. همانطور که قبلا هم گفتم در ابتدای کار شورای شهر دوره پنجم با کاوه فلک افلاکی، ایرج رضایی و محمد حسین فدایی، سه عضو فراکسیون امید شورای شهر ائتلاف کردم که این نشان از تعامل من دارد. باز هم تکرار می کنم که بنده در چارچوب قانون صد در صد با سایر اعضای شورای شهر تعامل داشتم، دارم و خواهم داشت.

 اگر شما تعامل داشتید و دارید پس چرا در انتخاب سرپرست جدید شهرداری اراک، این موضوع بروز پیدا نکرد و شهروندان تنها شاهد انسجام فراکسیون امید بودند، همان انسجامی که شما علیه آن مصاحبه کردید؟

 در انتخاب سرپرست شهرداری بنده قصد داشتم تا با همه تعامل کنم اما این فراکسیون امید و اعضای آن بودند که نخواستند با اصولگرایان تعامل داشته باشند که بنده علیه این عدم تعامل مصاحبه هایی انجام دادم و ریاست شورای شهر بسیار از من گله مند شد. اما این رئیس شورای شهر است که باید این تعامل را بین هر یک از یازده عضو شورا ایجاد نماید. ابولفضل شالی بگ، گزینه اصولگرایان برای تصدی سمت شهرداری اراک بود که خودش با ما همکاری نکرد. حال اگر کاوه فلک افلاکی ریاست بلد بود، می توانست برای انتخاب شالی بگ برای سرپرستی با ما تعامل ایجاد کند چرا که خدا میداند اگر با بنده صحبت میشد قطعا رای به شالی بگ میدادم ولی آقای فلک افلاکی به جای آن که با شورای شهر هماهنگ باشد با شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان هماهنگ بود و از آنها دعوت به همکاری نمود اما از من اصولگرا مشورت نخواست. یک ساعت قبل از برگزاری جلسه انتخاب سرپرست شهرداری به منظور دیدار با رئیس شورای شهر اقدام کردم اما جناب فلک افلاکی من را پشت در اتاق نگه داشت و از مشورت با من فرار کرد. بابت همین تعاملی برای رأی به شالی بگ شکل نگرفت. به خاطر همین امر است که بنده دیگر هیچ اعتقادی به هیئت رئیسه شورای شهر ندارم.

 شما در سال اول شورای شهر دوره پنجم نایب رئیس شورای شهر بودید پس چرا امروز که دیگر این سمت را در اختیار ندارید به هئیت رئیسه شورا انتقاد می کنید؟

 دلیلش این است که تا زمانی که من نایب‌رئیس شورای شهر بودم هیچ اتفاق نامبارکی در شورا نیفتاده بود و تا می توانستم راهکارها را به هیئت رئیسه شورا نشان می‌دادم اما امروز از بیرون شورا برای هیئت رئیسه تصمیم‌گیری می کنند و شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در امور جاری شورای شهر دخالت می‌کند. بابت همین است که من به این موضوع نقد دارم.

شما مدام در صحبت های خود از دستان خالی و بهتر شدن شرایط شهرداری سخن می‌گویید اما چرا نمی گویید که شورای شهر دوره پنجم کار خود را با بیش از 350 میلیارد تومان بدهی آغاز کرده است؟

 این دیگر از کم لطفی و کم تجربگی آقایان است که می گویند شهرداری اراک 350 میلیارد تومان بدهی دارد. اصلا مگر میشود، شهرداری بدهی نداشته باشد؟ در حال حاضر شهرداری طی یک سال گذشته درآمد چندانی نداشته اما در عوض برای اجرای پروژه‌های عمرانی املاک خود را تهاتر کرده است. حال شما منتظر بمانید و ببینید که در پایان دوره پنجم شورای شهر، اقایان چقدر غبطه عملکرد شورای شهر دوره چهارم را می خورند. پروژه هایی که امروز افتتاح می‌شود و عده‌ای با آن پز می‌دهند، متعلق به شورای شهر و مدیریت دوره سابق است. البته نمی‌خواهم بگویم چه کسی بیشتر کار کرده و چه کسی کمتر اما به هر حال هر کسی به نسبت وظیفه ای که داشته کاری انجام داده است.

شما درباره پز دادن با پروژه های عمرانی نیمه کاره ای صحبت می کنید که در زمان افتتاح آن ها هیچ انتقادی مطرح نکردید و حتی علیرغم مخالفت اکثریت شورای شهر برای افتتاح آن ها نیز حاضر شده بودید، دلیل سخنان امروزتان چیست؟

 اصلا نیازی به مطرح شدن انتقاد نبود. داود تاجران تنها دو یا سه پروژه را افتتاح کرد و مابقی تنها بازدید بوده است. این که میگویند 17 پروژه افتتاح شده درست نیست و برداشت‌های نادرست بوده چرا که اصلا از ابتدا سخنی درباره افتتاح مطرح نشده بود و اکثر پروژه‌ها طبق برنامه ارائه شده شهرداری تنها بازدید بوده است.

 آیا پارک بانوان که در برنامه ارائه شده توسط شهرداری از آن به عنوان افتتاح یاد شده بود، صد در صد آماده بود که شما و چند تن از مقامات استانی برای افتتاح آن حضور پیدا کردید؟ 

بله قبول دارم که این پارک صد در صد آماده نبود و استخر آن هنوز تکمیل نشده است و شاید تا دو سال دیگر هم طبق آن چیزی که شما مد نظر دارید، تکمیل نشود. توجه کنید که در زمانی ما می‌خواهیم یک آدمی را تخریب کنیم و در زمان دیگر می خواهیم یک شهر را آباد کنیم. آقای تاجران در زمان رفتن از اراک کارهایی که کرده بود را به نمایش عموم گذاشت، بنابراین نمی توان گفت که ایشان با نمایش 17 پروژه جرمی انجام داده است. به اعتقاد من بازدیدهای انجام شده بسیار مناسب بوده که مخالفان داود تاجران را ناراحت کرده است. البته از آقایان اصلاح‌طلب نیز در افتتاح پروژه‌های عمرانی حضور داشتند که می توانید بروید و از آنها هم سوال کنید.

آیا این مسئله درست است که شهردار بعد از افتتاح هر پروژه عمرانی درصدی را به عنوان حق الزحمه دریافت می کند؟

 بله طبق قانون بعد از افتتاح هر پروژه عمرانی بر اساس نظر معاونت عمرانی استانداری درصدی به عنوان حق الزحمه به شهردار تعلق میگیرد که آقای تاجران نیز از این موضوع مستثنا نیست ولی نظر معاونت عمرانی استانداری شرط است و شورای شهر دخالتی در آن ندارد. 

نظر شما درباره تخلف در تهاتر نجومی املاک شهرداری اراک چیست؟

 هر جا که پول باشد در آن فساد نیز وجود دارد. بله ممکن است در بین سه هزار نیروی شهرداری اراک چند نفر تخلف کنند ولی باید جلوی بروز این فساد گرفته می شد که متاسفانه در این مورد هم شهردار و هم دستگاه های نظارتی همچون حراست و بازرسی در وظیفه نظارتی خود کوتاهی کردند. 

چرا بعد از بروز تخلف در تهاتر نجومی املاک شهرداری اراک از داود تاجران سوال نپرسیدید و به وی انتقاد نکردید؟

 بعد از بروز تخلفات اولین نفری که به تاجران انتقاد کرد بنده بودم اما شهردار وقت از من و سایر اعضای شورای شهر خواهش کرد که صدای این تخلف بیش از این در نیاید تا مبادا مقامات قضایی در پیگیری این مسئله دچار مشکل شوند اما به هر صورت بنده تخلف های انجام شده را به عنوان یک فساد مردود می‌دانم که خوشبختانه جلوی آن گرفته شد.

اگر تخلف های بروز پیدا کرده را به عنوان یک فساد قلمداد می کنید چرا بعد از مصاحبه دادستان اراک درباره این موضوع، از شهردار مورد حمایت خود سوال نپرسید؟ 

سوال از شهردار اراک شفاف‌سازی نبود بلکه غرض ورزی بود. اگر بدون غرض ورزی از داود تاجران سوال پرسیده می شد قطعاً بنده نیز نامه سوال از ایشان را امضا می‌کرم ولی وقتی که دیدم قرار است داود تاجران را اذیت کنند با این موضوع موافقت نکردم.

آیا امکان دارد تخلف های بروز پیدا کرده در تهاتر های نجومی املاک شهرداری اراک ابعاد جدیدتری پیدا کند؟ 

تا به این لحظه ابعاد جدیدی از تخلف املاک شهرداری اراک بروز پیدا نکرده اما عجیب نیست که این موضوع گسترده شود و داود تاجران، شهردار سابق نیز برای ارائه توضیحات بیشتر به اراک بازگردد زیرا با توجه به نامه هایی که توسط ایشان امضا شده به احتمال زیاد دادگاه وی را فرا می خواند.

چرا از صحبت‌های شما مشخص است که کاملا با امور فعلی شورای شهر اراک مخالف هستید و رضایت ندارید؟ 

بله کاملا درست است. بنده نه تنها از شورای شهر فعلی بلکه از عملکرد شورای شهر دوره های سابق نیز رضایت ندارم. متاسفانه وظایف شورای شهر به صورتی جا افتاده که همگان این نهاد را تنها ناظر بر کار شهرداری می‌دانند ولی نمایندگان شورا بنابر قانون می توانند بر کار تمامی دستگاه‌ها و ادارات حاضر در محدوده شهری نظارت کنند. سال‌هاست که شورای شهر درگیر کارهای حاشیه ای شده و از وظایف اصلی خود مغفول مانده است به طور مثال شورای شهر دوره چهارم در سال دوم فعالیت خود، پیشنهاد طرح جامع اراک را تحویل استانداری مرکزی داد اما تا به امروز که یک سال از عمر شورای شهر دوره پنجم می‌گذرد یک نفر هم به استانداری مراجعه نکرده که ببیند این طرح چه شده و به کجا رسیده است. حال شما خودتان قضاوت کنید که آیا شورای شهر وظیفه اصلی خود را انجام میدهد یا نه.

نگاه واقعی شما به اصلاح طلبی و جبهه اصلاحات چیست؟

 احزاب اصلاح طلبی در ایران با مجوز رسمی شروع به کار کردند و من نیز به این جبهه و افراد حاضر در آن تا حد قانون احترام می گذارم. اصولگرایان با اصلاح طلبی هیچ مشکلی ندارند بلکه این منفعت طلبی است که مشکل زاست. نیمی از دوستان نزدیک بنده اصلاح‌طلب هستند چراکه اصلاح‌طلبی را یک عملکرد مقدس می دانم که در دست اشخاص متدین معنا پیدا می کند.

 اگر حرف های شما صادقانه باشد پس بعید نیست روزی شاهد آن باشیم که علی جعفر محصولی اصلاح طلب شود، آیا این موضوع را تایید میکنید؟

 اگر اصلاح طلبی به معنای واقعی شکوفا شود، بله بنده منت آن را هم میکشم تا در جریان اصلاح طلبی حاضر شوم و در آن فعالیت کنم اما اصلاح طلبی را خراب کرده اند. البته این موضوع در جبهه اصولگرایی نیز دیده می‌شود و عده ای در این جبهه حضور دارند که اصولگرایی هم را خراب کرده اند.

 نظر شما درباره ده عضو دیگر شورای شهر اراک چیست؟

 نمی شود همه حرف ها را زد، اجازه دهید تا پایان شورای شهر دوره پنجم اراک نظری درباره این موضوع مطرح نکند.

 نظر شما درباره 5 گزینه اصلاح‌طلبان برای تصدی سمت شهرداری اراک چیست؟

 من کسی را به عنوان شهردار قبول می کنم که اقلیت شورای شهر اراک را نیز قبول داشته باشد و رای به شخصی می دهم که از دل شهرداری اراک بیرون آمده باشد. تاجران شهرداری قدرتمند بود اما باتوجه به اینکه شناختی از اراک نداشت، نتوانست خوب کار کند. بابت همین تمام گزینه های اصلاح طلبان را از نظر حقیقی متدین و مناسب می‌دانم اما از نظر حقوقی هیچ کدام را مناسب شهرداری اراک نمی دانم. این را باید بگویم که تمام گزینه های معرفی شده توسط اصولگرایان برای تصدی سمت شهرداری اراک بعد از مطرح شدن خود را اصلاح‌طلب دانستند. این موضوع نشان می‌دهد که اصولگرایان شورای شهر قصد تقابل و رو یا رویی با اصلاح‌طلبان را ندارند چرا که غیر از این هم نمی شود که شهرداری اصولگرا برای شورای شهری اصلاح طلب معرفی کرد. مجددا تاکید می کنم که گزینه های لیست اصولگرایان همگی اصلاح طلب بودند ولی این مدیریت ضعیف شورای شهر بود که سبب شد برای انتخاب شهردار جدید دو لیست مجزا از طرف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ارائه شود در صورتیکه می‌توانستیم با نشست‌ها و گفتگوی متقابل اسامی را در قالب یک لیست بگنجانیم. حال اگر فردا یک اصلاح‌طلب متدین و کارکشته برای شهرداری اراک معرفی شود قطعاً به او رای خواهم داد و از وی حمایت می‌کنم.

 اعتقاد شما به مدیریت زنان و به ویژه قشر جوان در مدیریت شهری چگونه است و آیا به این قشر بها می دهید؟

 ضمن احترام به جامعه زنان باید بگویم که اعتقاد و باوری به شهردار شدن زنان ندارم چرا که کار شهرداری بسیار سخت و دشوار است و با وجود حدود 300 مسئولیت و 95 درصد همکاران مرد یک شهردار زن نمی تواند موفق عمل کند. درباره گزینه جوان هم باید بگویم که اگر از بدنه شهرداری اراک نیروی جوان برای تصدی سمت شهرداری معرفی شود بدون شک با انرژی خود و شناختی که از سازمان شهرداری اراک دارد، می تواند موفق عمل کند اما اگر گزینه ای جوان از خارج سازمان شهرداری اراک معرفی گردد درصد موفقیت وی بسیار پایین خواهد بود.

 با توجه به اینکه اصولگرایان در شورای شهر اراک در اقلیت هستند به نظر شما برای ایجاد تعامل و ارتباط سازنده چه گروهی می بایست پیش قدم شود؟

قدمی تعاملی را باید رئیس شورای شهر بر دارد و آنقدر جلسه هم اندیشی برگزار کند تا نهایتا تمامی اعضای شورای شهر یکپارچه شوند. وقتی ریاست شورا جلسه حزبی برگزار می کند دیگر اقلیت شورا نمی تواند به وی اعتماد نماید بنابراین تا زمانی که دکتر فلک افلاک قدمی برندارد تعامل سازنده بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شورای شهر شکل نمی‌گیرد چرا که اصولگرایان قصد وحدت و ایجاد تعامل دارند اما عملکرد ریاست شورا بر خلاف این موضوع است. 

دو جبهه اصلاح طلبی و اصولگرایی در زمان انتخابات به منظور حضور در شورای شهر اراک، لیست هایی را ارائه کردند و بر همین اساس می‌توان گفت که شهروندان با علم اینکه قرار است شورای شهر بر حسب سلیقه سیاسی تشکیل شود به پای صندوق‌های رأی آمدند. حال شما می‌گویید شورا نباید سیاسی باشد، آیا این سخن با عملکرد گذشته شما و نظر مردم تناقض ندارد؟

 بنده با سخن شما تا حدودی هم موافق و هم مخالف هستم. اصولگرایان در زمان انتخابات شورای شهر اراک چندین لیست انتخاباتی ارائه نمودند که بر همین اساس باید گفت که جبهه اصولگرایی لیست واحدی نداشت و در زمان انتخابات کاملا به صورت هیئتی عملکرد کرد اما در مقابل اصلاح‌طلبان اراک با ارائه یک لیست واحد، کاملا سیاسی و حساب شده عمل کردند تا جایی که حتی برخی از شخصیت‌های ارشد دولت نیز با حضور در اراک از این لیست دفاع کردند. بنابراین باز هم تأکید می‌کنم که اصولگرایان در انتخابات شورای شهر اراک به صورت هیئتی عمل کردند که باعث شد بنده از همان ابتدا با این فرآیند مخالفت کنم. به طور مثال جناب آصفری، نماینده سابق اراک در مجلس شورای اسلامی لیستی را تهیه کرده بود که اسم من در آن بود اما به دلیل مخالفت با این عملکرد از ایشان خواهش کردم که اسم بنده را از لیست خود خارج کند چرا که معتقد بودم آن لیست کارشناسی شده و منطقی نیست. از طرفی مجمع وحدت اندیشه اسلامی که خود من عضو هیئت رئیسه آن هستم برای انتخابات شورای شهر پنجم اراک دو لیست انتخاباتی ارائه کرد که این موضوع به صراحت نشان می‌دهد اصولگرایان کار حزبی نکردند. حال که امروز اصلاح‌طلبان با کار سیاسی وارد شورا شده اند، نقدی ندارم و حتی به آنها تبریک می گویم ولی بنده و سایر اصولگرایان شورای شهر اراک حزبی رای نیاورده ایم و کار سیاسی نیز انجام نمی دهیم. بنابراین در زمان فعلی صد در صد با انجام کار سیاسی در شورای شهر مخالف هستم و معتقدم که کار سیاسی برای خارج از شوراست زیرا احتمال دارد حقوق مردم ضایع شود.

خودتان را چه جور اصولگرای می‌دانید؟

 بنده در ابتدا یک انقلابی و بعد از آن یک اصولگرای معمولی هستم تاجایی که همیشه پای خود را در سیاست به اندازه گلیمم دراز می‌کنم به طوری که در انتخابات شوراهای شهر دوره پنجم بر حسب شخصیتی که داشتم رای آوردم و اصلا با کار سیاسی وارد این شورا نشدم، بابت همین خودم را یک اصولگرای مذهبی غیر تشکیلاتی می‌دانم.

با توجه به توضیحات مذکور، رابطه فعلی شما با نمایندگان سابق و فعلی جبهه اصولگرایی اراک در مجلس شورای اسلامی به چه صورتی است؟

 در حال حاضر خدا میداند که هیچ گونه رابطه تشکیلاتی بین بنده با آقایان کریمی و آصفری وجود ندارد ولی با تمام این اوصاف به وجود این دوتن افتخار می کنم. به هر صورت من «علی اکبر کریمی» و «حسن آصفری» را دوست دارم اما اجازه تعیین و تکلیف از سوی آنها را به هیچ وجه نداده ام و نخواهم داد. حال اینکه گفته می شود نیروهای آصفری در شهرداری اراک جا خوش کرده اند، صحت ندارد چرا که اگر چنین بود، قطعا بازرسی شهرداری به این مسئله ورود پیدا می‌کرد.

هنوز هم مطابق گذشته به رابطه خود با 

محمود احمدی نژاد پایبند هستید؟

 احمدی نژاد در دو سال آخر ریاست جمهوری اش برای من تمام شد و بنده از او برائت جستم چراکه برخلاف نظر رهبری سخن می گفت و اموری را انجام می داد که در شان یک رئیس جمهور نبود. متاسفانه هر وقت کسی برخلاف نظر رهبری سخنی می گوید، اصلاح‌طلبان با وی همراه می شوند ولی ما اصولگرایان برخلاف اصلاح‌طلبان هستیم. به هر حال احمدی نژاد برای من دیگر معنا ندارد زیرا که ما اصولگرایان بودیم که به او معنا بخشیدیم.

برای اعلام برائت جستن از احمدی نژاد دیر نشده است؟

خیر؛ نه تنها دیر نشده بلکه بنده شهامت لازم را برای اعلام برائت جستن از احمدی نژاد را دارم و با صراحت این موضوع را بیان می کنم. امیدوارم اصلاح طلبان هم این صراحت را داشته باشند تا اگر دولت روحانی موفق نبود، پس از پایان دولت وی، خودشان را نقد کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه