استاندار کرمانشاه:

اکنون ایران در منطقه به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۵:۳۹:۵۹
کد خبر: ۷۸۹۴۴۳
اکنون ایران در منطقه به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است
جنگ اقتصادی با توپخانه رسانه‌ای پشتیبانی می‌شود، ایران در خاورمیانه یک کشور خودکفا و یک جزیره امن است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست شورای روابط عمومی‌های استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت:نتیجه سیاه‌نمایی در باره کرمانشاه  فرار سرمایه‌گذاران است.

او افزود: کسی که در باره شرایط استان کرمانشاه سیاه‌نمایی کند، روی کرمانشاه تعصب ندارد.

استاندار کرمانشاه گفت: شرایط حساس کنونی کشور و جنگ اقتصادی تمام عیار و تحریم‌های شدیدی که علیه ایران آغاز شده است.

بازوند ادامه داد: این جنگ اقتصادی با توپخانه رسانه‌ای پشتیبانی می‌شود که هدف آن تزریق یاس و ناامیدی در جامعه است.

او افزود: دشمن به دنبال آن است القاء کند در 40 سالی که از انقلاب گذشته کاری در این کشور انجام نشده، است.

استاندار کرمانشاه گفت: این درحالی است شرایط ایران با سال‌های قبل از انقلاب آن قدر فرق کرده که در قالب عدد و رقم نمی‌گنجد.

بازوند ادامه داد: اکنون ایران در منطقه به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است.

او افزود: ایران در خاورمیانه یک کشور خودکفا و یک جزیره امن است.

استاندار کرمانشاه از بهبود روابط خارجی ایران خصوصا در دولت دکتر روحانی عنوان کرد و گفت: دیگر خبری از اجماع‌های جهانی علیه ایران نیست و دیدیم که چگونه آمریکا به تنهایی و در انزوا از برجام خارج شد و این از توانایی‌های ایران است که یک ابرقدرت را منزوی کرد.

بازوند ادامه داد: ایران اکنون از نظر سدسازی، صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، ارائه خدمات به مناطق محروم و روستاها نیز بسیار پیشرفت کرده و اکثر کشورهای همسایه ما اصلاً چنین دستاوردهایی ندارند.

او افزود: حصول این نتایج را تنها در گرو همراهی ملتی است که همواره تمدن و شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم ما در این 40 سال هر زمان که انقلاب احساس خطر کرده، برای دفاع قدم پیش گذاشته اند.

بازوند ادامه داد: نمونه اخیر حضور مردم را در روز 13 آبان امسال و همزمان با آغاز تحریم‌ها دیدیم که با همه سال‌های قبل فرق داشت و همه از پیر و جوان گرفته تا دانش آموز و بازاری به میدان آمده بودند.

او نمونه دیگری از حضور مردم را انتظار چندین ساعته آنان در صف‌های رای‌گیری انتخابات دانست و افزود: مردم ایران در زمان هشت سال جنگ تحمیلی هم به خوبی ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتند.

استاندار کرمانشاه گفت: درحالی که ایران چنین شرایط مقتدرانه‌ای دارد باید بتوانیم در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم و مسئولیت اصلی مقابله با توپخانه رسانه‎ای دشمن نیز برعهده روابط عمومی و رسانه‌ها است.

بازوند ادامه داد: 40 سالگی انقلاب فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای نظام است.

او در ادامه بر لزوم پرهیز از سیاه‌نمایی درباره وضعیت استان کرمانشاه هم تاکید کرد و افزود: به جای اینکه غبار بر چهره سینه ستبر ایران بگذاریم، باید ظرفیت‌های استان را در کل ایران تبلیغ کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: سیاه‌نمایی هیچ پیامد مثبتی برای کرمانشاه ندارد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند، روی استان تعصب ندارند.

بازوند به ظرفیت‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کرمانشاه می‌تواند فقط در جاده‌های مسیر کنگاور به قصرشیرین 20 هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد.

او افزود: منطقه اورامانات ما هم به اندازه 10 چاه نفت ارزش اقتصادی دارد که باید این ظرفیت‌ها را بیان کنیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از اینکه برخی از مطرح کردن موضوع بیکاری کرمانشاه لذت می‌برند و می‌خواهند از این طریق دلسوزی مسئولین را به دست بیاورند، اظهارداشت: نرخ بالای بیکاری اولین عامل فراری دادن سرمایه‌گذار است.

بازوند ادامه داد: ایجاد اشتغال برای 153 هزار بیکار کرمانشاهی و هفت‌هزار بیکاری که هر ساله به این جمعیت اضافه می‌شود، تنها از طریق جذب سرمایه‌گذار است.

او افزود: مجموع اعتبارات عمرانی امسال کرمانشاه با احتساب اعتبارات زلزله دو هزار میلیارد تومان هم نمی‌شود و این در حالی است که برای ایجاد شغل برای این جمعیت حداقل هفت تا هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم  که باید به همت بخش خصوصی تامین شود.

استاندار کرمانشاه راه جذب سرمایه‌گذاران را برپایی رویدادها و بیان ظرفیت‌ها اعلام کرد و گفت: باید سال 98 را سال رویدادها و جشنواره‌ها معرفی کنیم و حتی می‌توان اولین جشنواره را جشنواره روابط عمومی‌های برتر قرار دارد.

بازوند در ادامه نمونه دیگری از سیاه‌نمایی که اخیرا درباره کرمانشاه انجام شده را موضوع راه آهن دانست و افزود: اگرچه راه‌آهن همدان خود را به عنوان راه‌آهن غرب(نه غرب کشور) ثبت کرده، اما این به معنای این نیست که راه آهن کرمانشاه زیر مجموعه آن قرار بگیرد.

او افزود: اصلاً مسیر همدان به تهران قطار ندارد که قرار باشد راه‌آهن کرمانشاه را پوشش بدهد.

استاندار کرمانشاه گفت: قطعاً راه‌آهن کرمانشاه اداره مستقل خود را خواهد داشت و دستور صریح وزیر را هم در این خصوص گرفته‌ایم.

بازوند با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی که برخی می‌گویند راه‌آهن کرمانشاه برای توسعه باید از همدان مجوز بگیرد، گفت: اگر کسی چارت راه‌آهن همدان را دیده که این بند در آن آمده، به ما هم نشان بدهد!

او افزود: به جای اینکه بخواهیم عملکرد دولت را در کرمانشاه خراب کنیم باید به اقداماتی که انجام شده بپردازیم. برای مثال 56 میلیارد تومانی که برای مهارت آموزی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه تعیین شده و از این نظر با اختلاف 10 تا 12 میلیارد تومانی، استان اول کشور هستیم.

هر کس نقدی به دولت دارد، به زلزله کرمانشاه گریز می‌زند

استاندار کرمانشاه هم به زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه هرکس نقدی به دولت دارد گریزی به زلزله کرمانشاه می‌زند، بدون اینکه واقعا مقایسه‌ای بین اقدامات انجام شده در این زلزله با زلزله‌های مشابه صورت گیرد.

بازوند ادامه داد: زلزله کرمانشاه یک بحران ملی بود که به شیوه استانی مدیریت شد و قطعاً در این بین کاستی‌هایی هم وجود دارد که باید بابت آن از مردم عذرخواهی کرد، اما برای پی بردن به اقداماتی که در این زلزله انجام شده کافی است که آن را با مدیریت بحران حادثه پلاسکو مقایسه کنیم.

او افزود: در زلزله ورزقان هم که 6.4 ریشتر بود کار بازسازی 21 هزار خانه تخریبی و آسیب‌دیده 18 ماه طول کشید، اما در کرمانشاه در حدود یکسال به عدد بازسازی 76هزار واحد مسکونی رسیده‌ایم که سرعت بی‌نظیری را نشان می‌دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پای کار بودن خود مردم که با امید در حال ساختن سرپل‌ذهابی جدید هستند، گفت: طبیعی است که شرایط ساخت و ساز در شهر از روستا پیچیده‎تر است و زمان بیشتری نیاز دارد.

بازوند از پس‌لرزه‌های بزرگ این زلزله که حتی قدرت 6.4 ریشتر هم داشته یاد کرد و افزود: در این پس لرزه‌ ساختمان‌های بازسازی شده مقاومت قابل توجهی از خود نشان دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز