معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

رسانه‌ها از انتشار مطالب غیرموثق خودداری کنند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۷:۵۱:۴۹
کد خبر: ۷۸۹۵۵۷
رسانه‌ها از انتشار مطالب غیرموثق خودداری کنند
کشورمان دشمنان زیادی دارد، و گاهی اوقات برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی ناآگاهانه و بدون مدرک اقدام به انتشار مطالبی می‌کنند که باعث ناامیدی و نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت:  واگذاری راه‌آهن کرمانشاه به استان همدان، شایعه است و  صاحبان نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها باید از انتشار اخبار غیرموثق و فاقد نظر کارشناسی خودداری کنند.

او افزود: در شرایط موجود فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، روابط عمومی‌ها به عنوان نهادهای سازمان یافته باید در قبال غیرموثق در فضای مجازی به موقع عکس‌العمل نشان دهند و به خوبی از این فضا بهره‌برداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: کشورمان دشمنان زیادی دارد، و گاهی اوقات برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی ناآگاهانه و بدون مدرک اقدام به انتشار مطالبی می‌کنند که باعث ناامیدی و نارضایتی مردم می‌شود.

سالاری ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید چابک باشند و به موقع کار اطلاع‌رسانی را انجام دهند، و اگر روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها دیر اطلاع‌رسانی کنند، دیگران (دشمنان) این کار را خواهند کرد.

او افزود: کارهای اجرایی دارای نقاط قوت و ضعف است، و رسانه‌ها باید با نگاه نقادانه و کارشناسی شده به بیان مطالب بپردازند و در کنار بیان کاستی‌ها جنبه‌های مثبت فعالیت‌ها را هم بیان کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه  به اقدام‌های دولت در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها متاسفانه گاها نظرات و تحلیل‌های غیرکارشناسی می‌شود که با واقعیت همخوانی ندارد.

سالاری ادامه داد: آیا همه خدمات بهداشت و درمان، ساخت جاده، ایجاد امنیت و فعالیت‌های دامپزشکی و خدمات‌رسانی برق و آب و اعزام نیروهای نظامی و غیره با پول دادن به زلزله‌زدگان درست می‌شد که برخی عنوان می‌کنند دولت بهتر بود همه اعتبارات زلزله را در اختیار آسیب دیدگان قرار می‌داد.

او افزود: همه جریان‌های سیاسی در ایران در یک کشتی نشسته‌اند لذا رسانه‌ها در شرایط موجود باید بیشتر جنبه‌های وحدت ملی را تقویت کنند نه اینکه هر جریانی علیه دیگری موضع‌گیری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: عده‌ای هستند که نمی‌خواهند ملت ایران طعم شیرین چهل سالگی انقلاب و دستاوردهای آن را بچشند، از رسانه ها خواست هوشیار باشند و در مقابل انعکاس اخبار و مطالب، از موثق بودن آنها آگاهی داشته باشند و به موقع در مقابل تهاجم رسانه‌ای اطلاع‌رسانی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز