فرماندار کرمانشاه:

حمایت از طرح‌های اشتغالزایی به صورت مستمر خواهم کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۳:۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۸۹۵۶۲
حمایت از طرح‌های اشتغالزایی به صورت مستمر خواهم کرد
تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های ماهیدشت و کوزران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اظهارداشت: تسهیلات بسیار خوبی در زمینه طرح‌های اشتغالزایی در بخش‌های ماهیدشت و کوزران که جز مناطق زلزله‌زده این شهرستان هستند داریم و از همه متقاضیان می‌خواهیم نسبت به تشکیل پرونده و پیگیری طرح همت کنند.

او به برگزاری نشستی در زمینه بررسی طرح‌های کشاورزی و عشایری با حضور بخشداران ماهیدشت و کوزران و همچنین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان مربوطه اشاره کرد و افزود: از طرح‌های اشتغالزایی به صورت مستمر حمایت می‌کنیم.

فرماندار کرمانشاه گفت: بخش‌های ماهیدشت و کوزران جز مناطق زلزله‌زده شهرستان کرمانشاه محسوب می‌شوند و از سهمیه اشتغال روستایی مناطق زلزله‌زده برخوردار هستند.

رنجبر ادامه داد: به منظور سرعت بخشیدن به جذب تسهیلات اشتغالزایی در این مناطق، اطلاع‌رسانی به متقاضیان و ارسال پرونده طرح‌های اشتغالزایی به بانک‌های کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در این نشست تصمیماتی مبنی بر تشکیل نشست‌هایی با کشاورزان، دهیاران و شوراهای اسلامی به منظور اطلاع‌رسانی گرفته شد.

او درباره مزایای این تسهیلات افزود: این تسهیلات به هر سرمایه‌گذار و فرد بومی دارای طرح و ایده تنها با داشتن 10 درصد سهم آورده و بدون هیچ گونه محدودیت رسته شغلی تعلق می‌گیرد که اولویت با طرح‌های راکد و رها شده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: یعنی چنانچه طرح‌هایی همانند زیربخش کشاورزی و حتی صنعتی در این مناطق وجود داشته باشد، داوطلبان می‌توانند برای راه‌اندازی مجدد آنها از تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله‌زده که تنها 6 درصد سود دارد برخوردار شوند.

رنجبر ادامه داد: از آنجا که این موضوع یک فرصت مهم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های اشتغالزا مطرح است، نشست فوق دایر شد و از سوی دیگر جهاد کشاورزی طرح‌هایی در مناطق ماهیدشت و کوزران آماده کرده که قرار شد در کوتاه‌ترین زمان با هماهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به بانک عامل یعنی بانک کشاورزی ارسال شود.

او افزود: براساس مباحث مطرح شده در این نشست، 181 طرح در بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن در جلسه مصوب و به کارتابل بانک از طریق اداره کار ارسال شد.

فرماندار کرمانشاه گفت: امید است با توجه به ظرفیت و فرصت فراهم شده از سوی دولت برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در این مناطق جامعه مطبوعات و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا متقاضیان با مراجعه به میراث فرهنگی در زمینه طرح‌های گردشگری، جهاد کشاورزی در زمینه طرح‌های کشاورزی و زیربخش‌های آن، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و همچنین ادارات صنعت، معدن و تجارت در زمینه طرح‌های صنعتی و اشتغالزایی مراجعه کرده و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی اداره کار به کارتابل بانک‌ها ارسال شود.

رنجبر ادامه داد: در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.

او افزود: بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه‌هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.

فرماندار کرمانشاه گفت: زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال هم در 11کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب رخ داد که  620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

رنجبر افزود: این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز