مرمت هفت اثر تاریخی در سربیشه

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۰:۵۹:۳۵
کد خبر: ۷۸۹۶۵۱
مرمت هفت اثر تاریخی  در سربیشه
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت اثر تاریخی با اعتبار 206 میلیون تومان در این شهرستان مرمت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هاشم اتفاقی گفت: مرمت مسجد گنجی شهر سربیشه، مرمت حمام قدیمی چهکندوک، مسجد جامع روستای پخت، مرمت بافت قدیم روستای ماخونیک در 2 فاز، مدرسه طالقانی سربیشه، مسجد چهارده معصوم شهر سربیشه و خانه کیهان شهر مود از جمله آثار مرمتی است.

وی بیان کرد: امسال در 2 فاز مختلف مرمت بافت قدیم ماخونیک با اعتبار 100 میلیون تومان انجام شده و جداره سازی، تعویض درهای منازل، اصلاح ناودان ها، بام سازی و تعمیر خانه های قدیمی از جمله اقدامات مرمتی در این بافت بوده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: امسال مستندسازی و تهیه طرح جامع احیای بافت قدیم ماخونیک با اعتبار 50 میلیون تومان انجام شده است.

وی عنوان کرد: مدرسه طالقانی شهر سربیشه برای تبدیل به خانه صنایع دستی در سال جاری مرمت شد که تعدادی زیادی از هنرمندان شهرستان در این خانه برای تولید و فروش صنایع دستی مستقر خواهند شد.

اتفاقی افزود: مرمت شبستان مسجد گنجی شهر سربیشه از دیگر پروژه های شاخص مرمتی شهرستان است که آواربرداری کف، اجرای کف مجدد، اجرای تاسیستان الکترونیکی و میکانیکی و اجرای سیستم گرمایشی با اعتبار 40 میلیون تومان با مشارکت هیات امنای این مسجد انجام شد.

از بناهای تاریخی و شاخص سربیشه می توان به مسجد جامع پخت، باغ و عمارت مود، روستای چنشت، غاز چنشت، غار چهل چاه و روستای ماخونیک اشاره کرد که با ویژگی های خاص خود همواره مورد توجه گردشگران است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز