بررسی مشکلات پتروشیمی گلستان در دیدار استاندار و نمایندگان استان با وزیر نفت

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۰:۳۵:۳۹
کد خبر: ۷۸۹۶۶۶
بررسی مشکلات پتروشیمی گلستان در دیدار استاندار و نمایندگان استان با وزیر نفت
استاندار گلستان به همراه تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس به منظور پیگیری مطالبات سهامداران پتروشیمی گلستان با دکتر بیژن زنگنه، وزیر نفت دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ در این دیدار که با حضور نورمحمد تربتی نژاد، شهرام کوسه غراوی و اسد الله قره خانی نمایندگان مردم در مجلس و برخی مدیران استان برگزار شد، راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود در حوزه پتروشیمی بررسی شد.

در این جلسه بر اساس دستور وزیر نفت مقرر شد، هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان به عنوان بزرگترین تولید کننده اوره کشور نسبت به بررسی موضوع و شناسایی زمینه های کمک به راه اندازی پتروشیمی گلستان با هماهنگی استاندار اقدام کند.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان یکی از مهمترین مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری در سال 1384 به استان گلستان بود.

این طرح به منظور تولید سالانه 677 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و 73 هزار تن کود اوره با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت در 23 فروردین 86 با شماره 5757 در اداره‌ی ثبت شرکت‌های گرگان به ثبت رسید. و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در همان سال به زمین زده شد. در حالی که زمان اجرای این پروژه 45 ماهه در نظر گرفته شده بود، اما بعد از مدتی عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی 18 درصد متوقف شد.

بیش از 94 هزار نفر در پروژه‌ پتروشیمی گلستان مشارکت داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز