مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان:

شاهد رشد فزاینده حضور زنان در مراکز آموزش عالی هستیم / مهم‌ترین اولویت دولت معطوف به اشتغال‌زایی زنان است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۲:۲۹:۵۱
کد خبر: ۷۸۹۷۴۵
شاهد رشد فزاینده حضور زنان در مراکز آموزش عالی هستیم / مهم‌ترین اولویت دولت معطوف به اشتغال‌زایی زنان است
ناهید پرویزپورگفت: توسعه‌ی پایدار تنها زمانی به‌طور موفقیت ‌آمیز محقق می‌شود که بر پایه‌ی مشارکت و همکاری تمام گروههای اجتماعی استوار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ پرویز‌پور در جلسه توانمند سازی زنان، آگاهی اجتماعی و تحقق عدالت جنسیتی، اظهار کرد: با توجه به این‌که بخش اعظم گروه‌ های اجتماعی را زنان تشکیل می‌دهند و حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و پست‌های مدیریت سیاسی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی در عرصه‌های مختلف است لذا عملکرد دولت‌ها در توانمند سازی و مشارکت زنان بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: در واقع مشارکت موثر زنان در گرو آگاهی آنان نسبت به ضرورت همکاری و نقش‌شان در جامعه است که دولت‌مردان باید از طریق آموزش مهارت و پژوهش و نیازسنجی زنان این مهم را محقق نمایند.

پرویزپور با بیان اینکه مقوله‌ی بهداشت و آموزش، عدالت جنسیتی برای زنان به شکل مطلوبی محقق شده است، تصریح کرد: ما در حال حاضر شاهد رشد فزاینده حضور زنان در مراکز آموزش عالی هستیم و بحث سلامت و بهداشت هم افزایش سن امید در زنان و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان نشان از موفقیت عملکرد این حوزه است؛ اما در حوزه سیاست و اقتصاد روند رشد به کندی صورت پذیرفته است.

او خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه مهم‌ترین اولویت دولت معطوف به اشتغال‌زایی زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی، عدالت جنسیتی در استخدام‌ها و حمایت از کارآفرینی زنان و سهم ۳۰ درصدی آنان از پست‌های مدیریتی شده است.

پرویزپور با اشاره به ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ که به‌ طور مستقیم به عدالت جنسیتی و تحکیم بنیاد خانواده پرداخته شده است، گفت: برهمین اساس دولت تدبیر و‌ امید در مقایسه با دولت‌ های گذشته در توانمندسازی زنان و آگاهی ‌بخشی به آنان و هم‌ چنین عدالت جنسیتی موفق ‌تر عمل کرده است و نه‌ تنها در سیاست داخلی بلکه در سیاست خارجی هم از زنان شایسته در مسئولیت‌های حساس به‌عنوان دیپلمات و سفیر استفاده کرده است.

او ادامه داد: تا سال ۹۵ سهم زنان از پست‌های مدیریتی بسیار اندک بود و با پیگیری دولت تا پایان سال ۹۶ سهم زنان در مناصب مدیریتی وزارتخانه‌ها ۱۶.۵ درصد افزایش داشته و در استانداری ها و فرمانداری‌ها به رشد ۶۰ درصدی رسیده است.

پرویزپور با بیان اینکه اگر فرصت برابری برای زنان و مردان باشد، همچنین فضا و امکاناتی که برای مردان فراهم می‌شود برای زنان هم پیش بیاید، ابراز اطمینان کرد: زنان می‌توانند توانمندی خود را به اثبات برسانند.

او یادآورشد: تحقق عدالت جنسیتی مطالبه‌ی عمومی زنان است و باتوجه به دستور رییس جمهور و استاندار محترم، مدیران مکلف به استفاده از زنان و جوانان در پست‌های مدیریت میانی هستند و این موضوع در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز