تشکیل کارگروه امداد و نجات در مانور مدیریت بحران روستای کرج / دهیاران مدیران بحران روستاها هستند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۴:۵۰:۱۴
کد خبر: ۷۸۹۸۵۷
تشکیل کارگروه امداد و نجات در مانور مدیریت بحران روستای کرج / دهیاران مدیران بحران روستاها هستند
​معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در کارگروه امداد و نجات که در محل برگزاری مانور زلزله تشکیل شد؛ گفت: اگر روستاهای ما در برابر مخاطرات طبیعی آموزش ببینند در هنگام بحران ها به کمک مدیریت بحران خواهند آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیروس شفقی صبح چهارشنبه در مانور بزرگ مدیریت بحران که در روستای علی آباد گونه برگزار شد، گفت:  کشور ما از جمله ۱۰ کشور پر مخاطره است و همین امر ضرورت آمادگی در برابر بحران ها ضروری می سازد.

وی با حایز اهمیت برشمردن مدیریت بحران در روستاها نیز افزود: دهیاران در روستاها مدیران بحران محسوب می شوند و باید آمادگی لازم را برای هر گونه حادثه طبیعی داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: آمادگی روستاهای شهرستان کرج در برابر زلزله و مخاطرات طبیعی بنوعی کمک به مدیریت بحران خواهد بود. 

در این مانور که به همت بخشداری مرکزی در روستای علی آباد گونه برگزار شد؛ بلافاصله بعد از اعلام زمان فرضی وقوع زلزله که رأس ساعت 10:07 دقیقه با اعلام وقوع زلزله فرضی آغاز شد، پس از اولین تماس تلفنی توسط بخشدار مرکزی،تیم های آموزش دیده در محل وقوع حادثه حضور پیدا کردند. سپس«کارگروه امداد و نجات» نیز با حضور مهندس شفقی فرماندار ویژه شهرستان کرج - مهندس شریف کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی و بخشدار مرکزی کرج تشکیل شد و  هماهنگی های لازم برای مدیریت بحران زلزله بعمل آمد. 

اعزام 2 دستگاه خودرو جهت حضور در صحنه حادثه برقراری امنیت تا پایان عملیات - تأمین امنیت مسیرهای ارتباطی و هدایت خودروها توسط یک دستگاه - خودرو اطفاء حریق -اعزام تیم های تجهیزاتی جهت رفع قطعی برق و گاز و ارزیابی - حضور تیم های آوار برداری - آنست - راپل از هلی کوپتر - تیم نجات جاده ای - اسکان و انجام عملیات آوار برداری و نجات مصدومان زیرآوار و داخل خودرو و انتقال به منطقه تریاژ و برپایی اردوگاه اسکان  و تجسس سگ ها از برنامه های این مانور فرضی بشمار می رفت. 

روستای علی‌آباد گونه کرج، از توابع قسمت مرکزی شهرستان کرج در استان البرز واقع است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز