کرج و البرز ایستگاه محققان ملی، پایگاهی علمی و خانه پژوهشگران کشور شده است/ شاهراه علم و فناوری کشور از البرز می گذرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۴:۵۰:۳۱
کد خبر: ۷۸۹۸۵۸
کرج و البرز ایستگاه محققان ملی، پایگاهی علمی و خانه پژوهشگران کشور شده است/ شاهراه علم و فناوری کشور از البرز می گذرد
​معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: استان البرز و شهرستان کرج با فراوانی مراکز علمی و تحقیقاتی، امروز به یک پایگاه اصلی برای محققان کشور تبدیل شده است و باید اذعان داشت شاهراه علم و فناوری کشور از البرز می گذرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیروس شفقی عصر چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه«پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناری» استان البرز که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰ مؤسسه تحقیقاتی علمی و ملی در شهر کرج استقرار دارد که مقالات و دستاوردهای پژوهشی محققان آن در سطح منطقه نیز مطرح است و امروز استان البرز و شهر کرج بعنوان ایستگاه محققان ملی – خانه پژوهشگران و پایگاه علمی کشور تبدیل شده است. 

**تقویت و حمایت شرکت های فناور از سیاست های دولت است

فرماندار شهرستان کرج با تاکید بر اینکه تقویت شرکت های فناور و استارت آپ ها یکی از سیاست های دولت است، تصریح کرد: محققان ما باید از مقاله نویسی عبور کرده و با تجاری سازی و برند سازی تولیدات خود را معرفی کنند. 

**پارک علم و فناوری اطلاعات استان البرز در شهر گرمدره کرج فرصتی برای تحقیق و پژوهش

معاون استاندارالبرز  همچنین از پارک علم و فناوری شهر گرمدره  و مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی هلجرد را دو مرکز پژوهشی مهم در شهرستان کرج نام برد  و افزود: کمک به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصاد دانش محور – تجاری سازی محصولات دانش بنیان تولیدی توسط شرکت های فناور – حمایت از شرکت های کوچک و متوسط و کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی از جمله اهدافی است که در این مراکز دنبال می شود. 

مهندس شفقی گفت: نیاز امروز جامعه، مطالعات بنیادی و کاربردی در بخش های مختلف امور شهری – مصارف عمومی و.. است و پژوهشگران ما نیز باید به این سمت حرکت کنند.

**شاهراه علم و فناوری کشور از البرز می گذرد

فرماندار ویژه شهرستان کرج همچنین با بیان اینکه شاهراه علم و فناوری کشور از البرز می گذرد، افزود: این بستر برای حضور شرکت های دانش بنیان در قطب علم و فناوری کشور فراهم شده است تا بسترساز اشتغال مولد برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز باشند. 

وی افزود: در شرایط تحریم ها، یکی از کانون های متمرکزی که می تواند زمینه ساز قطع وابستگی به خارج از مرزها باشد همین شرکت های دانش بنیان هستند که باید تقویت شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز