به مناسبت شب یلدا؛

پهن شدن سفره یلدای کودکانه در موسسه ندای آسمانی بهشهر

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۱۰:۵۲:۲۹
کد خبر: ۷۹۰۳۶۱
پهن شدن سفره یلدای کودکانه در موسسه ندای آسمانی بهشهر
موسسه قرآنی و پیش دبستانی ندای آسمانی به مناسبت شب یلدا، سفره یلدای کودکانه را در جمع نوگلان موسسه پهن کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ جشن «شب چله» یلدای کودکانه و آغاز فصل زمستان با حضور نوگلان پسر و دختر پیش دبستانی در موسسه قرآنی ندای آسمانی با شور و شعف خاصی برگزار شد.

گفتنی است در این آیین سنتی «جشن یلدا» علاوه بر آشنایی با مفاهیم این شب طولانی و همچنین رسم و رسومات گذشته، برنامه‌هایی از قبیل شعرخوانی و قصه‌گویی برای بچه‌ها اجرا و لحظاتی شاد و مفرح برای کودکان ایجاد شد.

در حاشیه این مراسم، فاطمه خداجو، مدیر موسسه قرآنی و پیش دبستانی ندای آسمانی، اظهار کرد: شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، شب زایش مهربانی است چراکه اجداد ما این شب را تا به صبح به جشن می‌پرداختند.

وی افزود: میوهای این شب هر کدام معنایی نمادین با خود دارد، هندوانه که قاچ‌های مدور می‌خورد چون خورشید، یادآور گرمای تابستان و فرونشاندن عطش است، انار صندوقچه دانه‌های مروارید سرخ که خود نماد تناسل نسل و زایش است و شب چره‌هایی که با شکستن آن شادی را با خود به همراه می‌آورد و دمی همه را از حرف زدن باز می‌دارد.

خداجو در پایان گفت: پایان فصل خزان و فرارسیدن سرما و دگرگونی رنگ زمین از زردی خزان به سفیدی عشق و محبت را ایرانیان از دیرباز در شبی بلند و مهربان گرامی می‌دارند.

به گزارش برنا، این مراسم از طرف موسسه با مشارکت خانواده‌ها برگزار و در پایان با دادن خوراکی‌ها و تنقلات جورواجور از کودکان پذیرایی شد.

گفتنی است آیین‌های شب یلدا گرچه در گذر ایام دستخوش تغییراتی شده اما همچنان در سنت‌های مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار دارد.

photo_2018-12-20_08-41-56

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز