۷۷ درصد تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی زنجان تخصیص یافت

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۴:۴۲:۱۰
کد خبر: ۷۹۰۷۰۹
۷۷ درصد تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی زنجان تخصیص یافت
معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای اشتغال مددجویان این نهاد تاکنون، 49 میلیارد 150 میلیون ریال، معادل 77درصد به بانک های عامل تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ نعمت ملکی روز شنبه  گفت: امسال از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه کشور و اعتبار ابلاغی بانک مرکزی به 12 بانک این استان، مبلغ 63 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اشتغالزایی مددجویان این نهاد اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 343 پرونده از بهزیستی استان برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد برای 222 پرونده مبلغ 27 میلیارد و 120 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: مابقی پرونده ها نیز برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانکهای عامل معرفی شده است.

ملکی بیان کرد: از مجموع 12 بانک عامل متولی این امر در استان، بانکهای ملت و صادرات به ترتیب 25 و 50 درصد تسهیلات مورد نیاز اشتغال مددجویان را پرداخت کرده اند و تخصیص سایر بانکها 100 درصدی بوده است.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون 283 نفر از مددجویان این نهاد مربوط به طرح های CBR، گروه های همیار و مراکز غیر دولتی نیز از طریق سایر منابع شغل ایجاد شده است.

وی یادآوری کرد: تا کنون برای 505 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد شغل ایجاد شده که از این تعداد 208 نفر در مناطق روستایی و 297 نفر شهری بوده که هدف گذاری ها تا پایان امسال اشتغالزایی برای 537 نفر است.

معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بهزیستی کشور و به منظور تثبیت و پایداری اشتغال های ایجادشده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی نیز مبلغ 2 میلیارد و 330 میلیون ریال پرداخت شده که از این تعداد 289 نفر بیمه خویش فرمایی و 18 نفر نیز کارفرمایی بوده است.

 هم اکنون 15 درصد کل جمعیت استان به عبارتی 160 هزار و 307 نفر مددجو به همراه خانواده هایشان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز