استاندار اردبیل مطرح کرد

سرمایه گذاری در استان به طور چشمگیری افزایش یافته است

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۲:۱۰:۵۲
کد خبر: ۷۹۰۷۴۷
سرمایه گذاری در استان به طور چشمگیری افزایش یافته است
استاندار اردبیل گفت: برای جذب و حفظ سرمایه گذاری در استان به حمایت همه مردم فهیم استان نیاز داریم. وقتی سرمایه گذاری وارد استان می شود همه باید کمک کنیم تا بتواند با تولید محصول مورد نظر؛ برای جوانان استان اشتغال ایجاد کند. هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در برنامه گفتگوی تلویزیونی در شبکه استانی سبلان افزود: در هفته های اخیر با مساعدت مدیران مربوطه کارخانه ذوب آهن فولاد سپهر عملیات اجرایی خط نورد را آغاز کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تحت عنوان پالایشگاه ذرت که در منطقه مغان احداث خواهد شد در کمتر از یک روز پروانه احداث صادر شد و با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان ، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی قابل توجه، موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی خواهد شد.

بهنام جو با بیان اینکه مراحل مقدماتی و موافقت اولیه برای احداث کارخانه بزرگ و مدرن تولید کاغذ از مواد معدنی اخذ شده است گفت: با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این امر حجم قابل توجهی از نیاز استان و کشور به انواع کاغذ رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل رشد سرمایه گذاری در استان را چشمگیر ارزیابی و اظهار داشت: به عنوان نمونه بانک صنعت و معدن در سال گذشته ۳۰ میلیارد تسهیلات به حوزه تولید در استان پرداخت نموده بود که این‌مبلغ در سال جاری به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده و برای سال بعد متعهد به پرداخت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر می باشد.

 25میلیارد تومان اعتبار ویژه برای خطوط انتقال گاز استان اختصاص می یابد

اکبر بهنام جو گفت: در جریان دیدار با وزیر محترم نفت مقرر شد با توجه به نیاز استان به توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز؛ به ویژه برای گازرسانی به صنایع وکاهش مصرف سوخت های مایع، علاوه بر اعتبارات مصوب مبلغ 25 میلیارد تومان جهت خط انتقال به صنایع اختصاص یابد.

وی افزود: وزارت نفت کلیه هزینه های مربوط به تامین مصالح و تحصیل اراضی گازرسانی به صنایع مستقر در منطقه نمین را پذیرفت و سال 98 این خط انتقال احداث خواهد شد.

استاندار اردبیل از نظر مساعد وزیر نفت جهت حمایت از تولید محصولات پتروشیمی در استان خبر داد و افزود: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال مولد و با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور، وزیر نفت موافقت کردند تا در قیمت خوراک گاز مصرفی واحدهای تولیدی که در استان اردبیل مستقر می شوند تا 30 دصد تخفیف داده شود که این امر موجب افزایش تولید در استان خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز