معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان:

خانه احزاب در آینده ای نزدیک در کردستان تشکیل می شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۲:۳۲:۵۷
کد خبر: ۷۹۱۲۳۸
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: در آینده ای نزدیک خانه احزاب در استان کردستان برای 32 عنوان حزب موجود در استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حسین خوش اقبال در اختتامیه جلسه تخصصی کمیته استانی استانداران ادواری کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد، وجود امنیت بالا در استان را نشانه تلاش های به عمل آمده در زدودن ذهنیت های منفی گذشته در مورد کردستان دانست و افزود: قطعاً هر کدام از استانداران با روش ها و تاکتیک های متفاوت اما با هدف مشترک در راه توسعه استان قدم برداشته اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: راه توسعه از تحزب می گذرد و نیروهای فعال در شوراهای مرکزی احزاب موجب تحرک و توسعه سیاسی و افزایش مطالبه گری و در نهایت توسعه استان می شوند.

خوش اقبال ضمن اعلام خبر تشکیل خانه احزاب استان در آینده بسیار نزدیک، افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۲ حزب در استان فعال بود که این تعداد هم اکنون به ۳۲ عنوان حزبی ارتقاء یافته که ۷ مورد آن مربوط به بانوان با گرایش های مختلف است.

او با یادآوری برگزاری جشن های نوروز ۹۷ در مناطق مختلف استان، به رشد ۴۷ درصدی حضور گردشگران در استان اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید دولت در کردستان، ایجاد گردشگری ارزان قیمت، توسعه اقامتگاه های بوم گردی و سنتی و در کنار آن ارائه صنایع دستی و آشنایی با فرهنگ استان است.

او با بیان اینکه نقش شورا های اسلامی شهر و روستا را باید جدی گرفت، گفت: افزایش میزان مشارکت راه رسیدن به توسعه را تسهیل می کند.

خوش قبال در ارائه گزارشی در خصوص وضعیت اعتیاد در استان، اظهار داشت: کردستان، در مقایسه با سطح ملی، کردستان سفید محسوب می شود اما با این وجود آمارهای امروز در مقایسه با گذشته، برای کردستان نگران کننده است.

او افزود: رویکرد اصلی ما در امر پیشگیری از اعتیاد، فرهنگ محور و مبتنی بر فرهنگ سازی است و در این راستا افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می تواند به روند مبارزه با مواد مخدر شتاب بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مرز و ارتقاء معیشت مرزنشینان نیز از شناسایی ۲۴ هزار خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز به منظور صدور کارت الکترونیک مرزنشینان خبر داد و گفت: آمار ۱۸ هزار خانوار ساکن نوار مرزی نیز احصاء شده که با توجه به فرآیند تعریف شده، ۱۵ درصد از قیمت صادرات ۵/۵ میلیون لیتر نفت گاز، به حساب آنان واریز می شود.

 

نظر شما