شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد:

یکپارچه‌سازی سیستم شهری، بهترین بستر ارائه خدمات مناسب

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۲:۴۵:۰۵
کد خبر: ۷۹۱۲۵۲
یکپارچه‌سازی سیستم شهری، بهترین بستر ارائه خدمات مناسب
شهردار منطقه 12 شهرداری مشهد گفت: ایجاد شهر هوشمند بهترین گزینه برای مدیریت و بهبود کیفیت زندگی شهروندی و یک ضرورت برای جامعه شهری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد محبی شهردار منطقه 12 شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و همچنین پایتخت معنوی ایران در صدد ارائه خدمات مناسب به شهروندان و زائران است، افزود: حرکت به سوی تحقق شهر هوشمند یک اقدام اجتناب‌ناپذیر است و برای کلان‌شهری مانند مشهد مقدس با جمعیت ثابت و شناور بسیار چشمگیر، امری بدیهی به نظر می‌رسد. برای ایجاد رضایتمندی در بین مردم، یکپارچه‌سازی سیستم شهری و اقدامات پایه‌ای شهر الکترونیک یک ضرورت است.

 شهردار منطقه 12 شهرداری مشهد ضمن تاکید بر ضرورت حرکت به سوی ساختن شهری هوشمند، شهروندمحوری را خصیصه بارز یک شهر هوشمند قلمداد کرد و گفت: شهروندمحوری راهبردی اساسی است و همه اقدامات و فعالیت‌های عمرانی و اجرایی باید بر اساس همین نگرش انجام شود.

 به گفته محبی، مشهد مقدس با دارا بودن طرح جامع، دسترسی‌های مناسب و چشم‌اندازی روشن، زمینه این طرح ایده‌آل را دارد تا با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن در حوزه شهرسازی و پیاده‌سازی مولفه‌های شهر هوشمند، پیشگام در ساختن شهری هوشمند و شهروندمدار باشد و سهم خود را در تحقق شهر امید و زندگی ادا کند.

محبی در بیان تاثیرات مقوله هوشمندسازی در زندگی مردم خاطرنشان کرد:  هوشمندسازی منجر به ارتقای شاخص‌های زندگی از جمله فرهنگ، بهداشت و مسکن می‌شود که کیفیت زندگی و رفاه شهروندان را افزایش می‌دهد. همچنین دستاوردهایی چون کاهش هزینه‌های مصرف سوخت و انرژی و به تبع آن کاهش آلودگی‌های ناشی از این آسیب به محیط زیست را به دنبال دارد. البته نباید از نظر دور داشت که تحقق شهر هوشمند نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و عوامل دخیل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است تا با استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته و ایجاد بسترهای زیرساختی و امنیت در شبکه، الفبای هوشمندسازی را به شهروندان آموزش دهند.

شهردار منطقه 12 شهرداری مشهد در رابطه با برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند نیز اظهار داشت: حرکت به سوی هوشمند‌سازی نیاز به گفتمان دارد و این نمایشگاه‌ها می‌تواند بر گفتمان‌سازی و آشنایی دست‌اندرکاران این عرصه با اهمیت «شهر هوشمند»، موثر باشد.

گفتنی است؛ هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد، با شعار «شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، با محوریت معرفی ویژگی‌های شهرهای هوشمند و خدمات ارائه‌شده در این حوزه به متخصصان و عموم مردم، 12 تا 16 دی‌ماه در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهدشد. علاقه‌مندان می‌توانند از این پس اخبار و اطلاعات مربوط به هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند را در رسانه های اجتماعی با شناسه smartcity.expo8@ و در پیام‌رسان‌ها با عنوان «شهرهوشمند» دنبال کنند. همچنین سایت رسمی هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند، به آدرس smartexpo.mashhad.ir نیز مجموعه اتفاقات مرتبط با این حوزه‌ها را پوشش خواهد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز