نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

نظام سلامت کشور از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۳:۰۶:۴۶
کد خبر: ۷۹۱۲۵۷
نظام سلامت کشور از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بیش از یکصد هزار پزشک در نقاط مختلف کشور فعالیت دارند که این حلقه قدرتمند تخصصی و ماهر، برگ زرینی از تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی است.

به گزارش برنا از اراک ، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در دیدار با اعضای موسسه خیریه حامی یار(کودکان سرطانی)، افزود:طیف زیادی از پزشکان فعال کشور متخصص هستند که این افتخار بزرگ نشان از ظرفیت بالای علم و پژوهش در نظام پزشکی کشور دارد. 

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پزشکان پاکستانی و هندی با کمترین امکانات به مردم خدمات پزشکی ارایه می کردند اما امروز بیش از یکصد هزار پزشک با بهترین امکانات بیمارستانی و پیش بیمارستانی به مردم خدمات رسانی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پیشگیری در حوزه سلامت را سرمایه زیربنایی کشور دانست و گفت: هزینه های سربار و کمرشکن درمان با تقویت امور پیشگیری قابل کنترل است و نظام سلامت کشور باید از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد. 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیمارها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند. 

وی اظهار داشت: پژوهش به روز و کارآمد نیز یکی از مهمترین نیازهای کشور در توسعه بخش پزشکی است و مراکز درمانی استان باید به این واحد تجهیز شوند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: آموزش و فرهنگ سازی همگانی نیز یکی از مهمترین وظایف نظام پزشکی کشور در راستای پیشگیری از انواع بیماری ها است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت خیران سلامت به عنوان یک کارویژه کلیدی می تواند نقش مهمی در تکمیل و تجهیز اماکن پزشکی داشته باشد که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز