مدیر کل بنیاد مسکن فارس :

اختصاص بخشی از منابع وقف راهگشای تامین مسکن محرومان است

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۱:۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۹۱۶۶۴
اختصاص بخشی از منابع وقف راهگشای تامین مسکن محرومان است
مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت:نیازهای جامعه بر اساس ضریب توسعه یافتگی و همچنین میزان محرومیت جامعه تغییر می کند و بخشی از نیازهای جامعه تامین مسکن محرومان است که اختصاص بخشی از منابع وقف به تامین مسکن محرومان راهگشای بسیاری از مشکلات است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عطاالله زمانی دوشنبه در بازدید حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از چگونگی اجرای طرح مسکن نشاط شیراز در منطقه سلطان آباد افزود: نیات واقفین و نیکوکاران درامور خیریه نیز بر حل مشکلات طبقات محروم جامعه تاکید دارد بنا بر این هدایت بخشی از منابع وقف بر اساس نیات واقف به تامین مسکن محرومین می تواند رافع بسیاری از مشکلات افرادی باشد که در تامین سرپناه و مسکن مناسب اکنون مشکل دارند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه پروژه نشاط شیراز،طرح موفق در تامین مسکن شهری است گفت: اگر زمین مناسب در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد اجرای چنین پروژه هایی به ویژه در حاشیه کلان شهر شیراز می تواند بخش عمده ای از حاشیه نشینی در شیراز را کنترل کند.

زمانی افزود: در شیراز و برخی از شهرستان های فارس اراضی موقوفه به عنوان یک امکان وجود دارد و برای تامین مسکن محرومان باید بتوان از این اراضی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه استفاده از منابع وقف برای حل مشکل محرومان ، نیت واقف نیز در همین زمینه بوده است که با وقف اراضی مشکل مسکن محرومان و نیازمندان رفع شود، بخش عمده ای از اراضی در شیراز و شهرستان های فارس موقوفه است، ما در این زمینه وقف نامه هایی با سابقه درخشان داریم که در گره گشایی کار محرومان اقدامات موثر انجام داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با تاکید بر اینکه این بنیاد در تامین سرپناه برای نیازمندان جامعه کوشیده است گفت: بخشی از این افراد نیازمند خانوارهای دارای دو عضو معلول هستند، بنیاد مسکن در سالهای اخیر برای احداث 2200 واحد مسکن روستایی ، 347 واحد مسکن ویژه معلولان و احداث واحد هایی ویژه مددجویان کمیته امداد تلاش کرده است.

زمانی ادامه داد: 72 میلیارد ریال برای تامین مسکن روستایی و بیش از 36 میلیارد ریال برای تامین مسکن معلولان اعتبار و تسهیلات هزینه کرده است، تامین بخشی از این اعتبارات و تسهیلات از منابع وقف می تواند در توسعه و تامین مسکن نیازمندان موثر باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز دراین برنامه بازدید بیان داشت : فارس با برخورداری از 200 هزار رقبه موقوفات و یک هزار و 408 بقعه متبرکه از جمله استان های پیشرو در حوزه وقف در کشور است و بخشی از موقوفات استان نیز در حوزه مسکن محرومین فعال است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی ادامه داد : با تلاش هایی که در سال های اخیر شده بخشی از نیت واقفین استان فارس به سمت نیازهای روز جامعه سوق پیدا کرده است.پروژه 492 واحدی نشاط یکی از پروژه‌های ساخت مسکن شهری است که تمام خدمات و امکانات مثل سالن ورزشی، مسجد، فضای آموزشی و اداری در آن پیش‌بینی شده است و ظرفیت این پروژه 36 هکتاری ساخت 1500 واحد مسکن شهری است که در فاز نخست 492 واحد آن در منطقه سلطان آباد شیراز حال ساخت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز