مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی:

مدیریت افکار عمومی در پدافند غیر عامل با اطلاع رسانی شفاف امکان پذیر است

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۸:۴۳:۲۴
کد خبر: ۷۹۲۴۵۹
مدیریت افکار عمومی در پدافند غیر عامل با اطلاع رسانی شفاف امکان پذیر است
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: مدیریت افکار عمومی اصلی راهبردی در پدافند غیرعامل است و کوتاهی در آن آسیب های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.

به گزارش برنا از اراک ، «مسعود فراهانی» در نشست پدافند غیرعامل در خمین، افزود: مدیریت افکار عمومی در پدافند غیر عامل با اطلاع رسانی شفاف و افکار سنجی به موقع امکان پذیر است. 

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح های پدافند غیر عامل کاستن از آسیب پذیری احتمالی نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم در شرایط بحرانی است. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اظهار داشت: آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی با گسترش تهدیدهادر همه حوزه ها نیازمند تجهیزات به روز است. 

فراهانی تاکید کرد: داشتن اقتصاد قوی با اتکا به محورهای برنامه اقتصاد مقاومتی، دستیابی به علوم پیشرفته از راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقاوم شدن درمقابل تهدیدهای دشمنان است. 

وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی همگانی در حوزه پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جمعیتی برای کاهش آسیب های احتمالی ضروری است. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی افزود: تهدیدهای اقتصادی، جنگ نرم، روانی، سایبری و زیست محیطی مهمترین تهدیدها است که تهدید سایبری و زیست محیطی در اولویت قرار دارند. 

فراهانی با اشاره به تهدید در حوزه سایبری اظهار داشت: این حوزه حساس نیازمند هوشیاری و اقدامات و عمل به موقع است. 

وی تصریح کرد: با پیشرفت دانش روز نوع تهدید ها نیز تغییر می کند و اکنون تهدیدات فناوری مهم است و در راستای مقابله با آن باید پدافند تخصصی در دستور کار قرار گیرد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی ادامه داد: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، استتار، اختفا، سازه های امن است و فرهنگ سازی و آموزش عمومی در به کارگیری اصول و ضوابط در این امر می تواند باعث کاهش آسیب پذیری شود. 

فراهانی افزود: نهادینه شدن برنامه ریزی جامع در اقدامات و فرهنگ اجرای پدافند غیر عامل باعث ایمن سازی زیر ساخت های حساس می شود. 

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل مختص یک واحد خاص نیست و همه افراد و اقشار، جامعه باید اصول اولیه پدافند غیر عامل را آموزش ببینند. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های استان به ژنراتور برق اضطراری مجهز هستند، گفت: دوگانه ‌سوز کردن نانوایی‌ها یکی اقدامات مهم در زمان وقوع بحران است. 

فراهانی، پراکندگی سیلوهای گندم در استان را از راهکارهای تاب آوری جامعه در زمان حوادث طبیعی بیان کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز