معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام :

برخورداری روستاهای استان از آب به ۷۶ درصد رسید

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۲:۲۶
کد خبر: ۷۹۲۵۸۴
برخورداری روستاهای استان از آب به ۷۶ درصد رسید
معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی در روستاهای این استان به 76 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مهدی احمدی گفت: از مجموع 580 روستا ایلام تعداد 498 روستا با جمعیت 175 هزار نفر از خدمات شرکت آبفای روستایی استان بهره مند هستند که بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان را تشکیل می دهد.

وی افزود: اجرای طرح های آبرسانی به صورت مجتمعی برای بهره مندی همه روستاها و به ویژه روستاهای زیر 20 خانوار از آب آشامیدنی، برون سپاری خدمات برای تقویت بخش خصوصی، کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه های شرکت بخشی از مهم ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال های اخیر بوده است.

احمدی با اشاره به پروژه های آبرسانی در سطح روستاهای استان، تاکید کرد: چهار پروژه آبرسانی روستایی در مناطق مختلف این استان با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا هستند.

معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم امسال پروژه های آبرسانی به روستاهای موسی خوشقدم بدره، ریکا سرنی مهران، ماژین دره شهر و شباب در شهرستان چرداول با پیشرفت فیزیکی بین 70 تا 90 درصد به بهره برداری می رسد.

وی اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه ها را 270 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این چهار مجتمع آبرسانی بیش از پنج هزار و 230 خانوار روستایی از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام اضافه کرد: با اتمام این مجتمع های بزرگ آبرسانی و همچنین طرح های کوچک تر آبرسانی در روستاهای استان ،شاخص برخورداری از آب شرب افزایش بیشتری خواهد یافت.

احمدی به میزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نیز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است.

به گفته وی الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.

وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز