معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

جفا به خدمات ارزنده دولت شده است

۱۳۹۷/۱۰/۰۷ - ۱۱:۳۴:۳۶
کد خبر: ۷۹۳۲۱۲
جفا به خدمات ارزنده دولت شده است
دولت در رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه سنگ تمام گذاشت و در کمتر از ٣٦ساعت با توجه به شرایط خاص مردم آسیب‌دیده، رئیس جمهوری در بین مردم حادثه دیده حاضر شد و بعد از اسکان اضطراری، اسکان موقت با واگذاری کانکس به مردم انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کنفرانس ملی نقش مهندسی عمران در کاهش مخاطرات با حضور معاون امورهماهنگی عمرانی استانداری کرمانشاه به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل شد.

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در زلزله ازگله و در شرایط اقتصادی خاص که همه از آن اطلاع داریم، دولت به حق سنگ تمام گذاشت و در همان هفته اول اعتبار تامین شد که در مقایسه با حوادث مشابه رکورد بی‌نظیری بود.

 او افزود: در زلزله سرپل‌ذهاب به میزان 104 هزار واحد مسکونی آسیب دید و یا تخریب شد که در مجموع حدود 11 هزار میلیارد تومان برای دولت خرج برداشت.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در کمتر از ٣٦ساعت با توجه به شرایط خاص مردم آسیب‌دیده، رئیس جمهوری در بین مردم حادثه دیده حاضر شد و بعد از اسکان اضطراری، اسکان موقت با واگذاری کانکس به مردم انجام شد.

سالاری ادامه داد: سپاه و بسیج به عنوان پیمانکاران دولت کار بی‌نظیری انجام دادند که البته در شبکه‌های مجازی در حق آنان نیز بی‌انصافی کردند و گفتند که پول بیشتری برای ساخت از دولت گرفته‌اند ولی ما شهادت می‌دهیم که کانکس‌های محکم و خوبی ساخته‌اند.

او افزود: خیران نیز زحمات زیادی کشیده‌اند که جای تشکر دارد، اما گاهی برخی از این عزیزان از یک محدوده خاص مثل یک روستا اعلام می‌کردند که 'دولت کجاست ما داریم برای مردم خانه می‌سازیم'، بعد از بررسی می‌دیدیم که 20 یا 30 واحد را عهده‌دار شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در چنین مواقعی باید پرسید که این تعداد برای شما در مقایسه با 104 هزار واحد در سطح ٩ شهرستان چند درصد می‌شود، آیا این جملات جفا به خدمات ارزنده دولت نیست.

سالاری ادامه داد: من صمیمانه از زحمات همه خیران تشکر می‌کنم، اما نکته مهم این است که همه دست به دست هم داده‌ایم و هم اکنون 22 هزار و 500 واحد تخریبی را ساخته و 56 هزار واحد تعمیری را به اتمام رسانده‌ایم.

او افزود: تا پایان شهریور ٩٨ پرونده بازسازی را با همت و همکاری مردم مناطق زلزله‌زده خواهیم بست، واحدهای ساخته شده در بوته آزمایش زلزله ٦/٤ ریشتری چند ماه پیش قرار گرفت و همه رو سفید شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: این مطالب حاکی از آن نیست که همه کارها بدون عیب و نقص بوده، به طور قطع ایرادهای موردی هم داشته‌ایم اما مقیاس ما برای ارزیابی زلزله‌های گذشته در دولت‌های ما قبل است.

این گزارش حاکی است که 124 مقاله داخلی و خارجی به این کنفرانس ارسال شده که 27 مقاله برای ارائه و 50 مقاله به شکل پوستر پذیرفته شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که در این کنفرانس دو روزه از شش مجموعه کتاب درباره زلزله ازگله رونمایی می‌شود.

این گزارش حاکی است که پنج کنفرانس از پارسال تاکنون در باره زلزله ازگله در دانشگاه رازی برگزار شده است.

در این گزارش آمده است که زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم برجای گذاشته است.

در ادامه این گزارش آمده است که این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

این گزارش حاکی است که البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

گفتنی است که مسئولان ارشد استان کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز