ناظر پروژه بازسازی بازارها و بافت تاریخی کرمانشاه:

۳۷ میلیارد تومان برای مرمت بازارهای تاریخی کرمانشاه نیاز است

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۸:۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۹۳۳۵۷
۳۷ میلیارد تومان برای مرمت بازارهای تاریخی کرمانشاه نیاز است
برای تکمیل مرمت بازار اسلامی، فاز دوم بازار چال حسن‌خان، بازار حوری آباد، بازار زرگرها ۳۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا رشیدی ناظر پروژه بازسازی بازارها و بافت تاریخی کرمانشاه گفت: ۳۷ میلیارد تومان برای مرمت بازارهای تاریخی کرمانشاهاعتبار مورد نیاز است.

 او افزود: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درصدد بازسازی بازار و بافت تاریخی آن است که در حال حاضر به جز مرمت سردر ورودی بازار توپخانه این بازار به طور کامل مرمت شده است.

رشیدی گفت: این بازار از  سال ۸۷ در دستور کار بازسازی قرار گرفت، و امسال کار مرمت بازار بنکدارها و آهنگران به اتمام رسیده است.

او افزود: فاز نخست بازار چهار حسن‌خان هم به اتمام رسیده و در سال‌های آینده شاهد تکمیل ۷۱ چشمه‌تاق دیگر این بازار خواهیم بود.

رشیدی ادامه داد: برای تکمیل مرمت بازار اسلامی، فاز دوم بازار چال حسن‌خان، بازار حوری آباد، بازار زرگرها ۳۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

او افزود: بازارهای تاریخی استان کرمانشاه علاوه بر بازارهای تاریخی شهر کرمانشاه در سنقر و بخش نودشه نیز وجود دارد.

رشیدی گفت: میراث فرهنگی یکی از دستگاه‌های شهری است که در زمینه مرمت فضای شهری اقدام می‌کند و نیازمند همکاری تنگاتنگ سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان نظیر آب و فاضلاب و مخابرات شهرداری است بنابراین همکاری و ارائه خدمات این نهادها برای دیده شدن وار مرمت ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز