رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال

راه ارتباطی ۸۰ روستای شهرستان خلخال مسدود است

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۲:۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۹۳۵۴۴
راه ارتباطی ۸۰ روستای شهرستان خلخال مسدود است
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: بارش سنگین برف راه ارتباطی ۸۳ روستای شهرستان خلخال را مسدود کرد.

به گزارش برنا،محمد قربانی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال برف سنگین همراه با کولاک که از عصر روز گذشته در خلخال آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، راه ارتباطی  ۸۳ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

وی تصریح کرد: راهداران از بامداد امروز برای بازگشایی و برقراری تردد در این جاده ها تلاش می کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال افزود: برغم بارش سنگین برف در تمام راه های بین شهری و روستایی خلخال در حال حاضر غیر از راه های روستایی مسدود شده از برف، سایر راه های ارتباطی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

قربانی با توصیه به رانندگان به پرهیز از حرکت بدون زنجیر چرخ در راه های پوشیده از برف اظهار داشت: به علت بارش برف سنگین در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم که ارتفاع آن به بیش از  ۵۰ سانتیمتر می رسد، عبور از این گردنه تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی افزود: با تلاش راهداران استان گیلان راه مسدود شده اسالم به خلخال که به علت انحراف یک دستگاه کامیون حامل بار سنگین در میان راه پوشیده از برف مسدود شده بود، بازگشایی شده و صدها دستگاه خودرو گرفتار شده در  ۲ سمت محل توقف کامیون به حرکت خود ادامه دادند.

سید حمد الله نقیب، بخشدار بخش شاهرود نیز از مسدود شدن راه ارتباطی 30 روستای این بخش خبر داد و گفت: خبر مسدود شدن راه های روستایی منطقه به اطلاع اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان رسیده و از بامداد امروز تلاش راهداران برای بازگشایی راه ها آغاز شده است.

پیمان مظفری ، بخشدار بخش مرکزی خلخال هم از مسدود شدن راه ارتباطی 30 روستای این بخش خبرداد و گفت: ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی و مرتفع این بخش به بیش از 50 سانتیمتر می رسد.

وی افزود: با توجه به اعلام اداره هواشناسی مبنی بر توقف بارندگی ها از ظهر امروز ، پیش بینی می شود که تمام راه های مسدود شده از برف این بخش بازگشایی شود.

فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از 20 سانتیمتر برف در این شهر خبرداد و گفت: بارش برف موجب کاهش پنج درجه ای دمای هوای صبح امروز این شهر در مقایسه با حداقل دمای صبح دیروز شد.

 

نظر شما