ارتقای سطح سواد در آذربایجان غربی ارتقای سایر شاخص های توسعه را در پی دارد

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۴:۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۹۳۶۱۸
ارتقای سطح سواد در آذربایجان غربی ارتقای سایر شاخص های توسعه را در پی دارد
استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای سطح سواد منجر به ارتقای سایر شاخص های توسعه در استان خواهد شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، همزمان با هفته سوادآموزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با همراهی معاون سوادآموزی و دیگر کارکنان معاونت سوادآموزی استان با استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این دیدار اظهار داشت: معضل بی سوادی منجر به عقب ماندگی استان در سایر شاخص های توسعه می شود و نیازمند توجه ویژه است.

وی با تاکید بر لزوم پالایش دقیق آمار بی سوادی در استان بر حمایت واحدهای مرتبط استانداری از برنامه های شتاب بخشی سواد آموزی تاکید کرد.

ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار اظهار داشت: بر اساس آمار موجود بیش از ۹۲ درصد مردم استان باسواد هستند.

وی با بیان اینکه 49 مرکز یادگیری محلی در استان آذربایجان غربی فعالیت می کند؛ افزود: از این لحاظ، آذربایجان غربی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با اقدامات صورت گرفته در سالهای گذشته، آذربایجان غربی از لحاظ رشد آمار باسوادی در رتبه ششم کشور قرار دارد.

علی اکبر صمیمی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز گفت: امسال سهمیه استان آذربایجان غربی در دوره های مختلف سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش، ۳۷هزار نفر ابلاغ شده است که تا کنون بیش از 35 هزار نفر جذب شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به عملکرد موفق مراکز یادگیری محلی در نقاط مختلف استان، خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان عالی استان در راستای تجهیز و اعطای تسهیلات بانکی به این مراکز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز