"مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان" در نشست خبری :

راه اندازی داروخانه هلال احمر لرستان مطالبه مردم استان است/ چرا در لرستان اجازه‌ راه اندازی این داروخانه داده نمی‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۰:۵۳:۱۸
کد خبر: ۷۹۳۷۴۳
راه اندازی داروخانه هلال احمر لرستان مطالبه مردم استان است/ چرا در لرستان اجازه‌ راه اندازی این داروخانه  داده نمی‌شود
صارمی رضایی گفت: راه اندازی داروخانه هلال احمرنیاز اصلی مردم لرستان است که در این زمینه بارها تاکید کرده ایم ولی کسی توجهی به این موضوع نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛رضایی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ایی خادم ،اظهار کرد: نخستین جشنواره رسانه ای خادم توسط جمعیت هلال احمر لرستان در سال جاری در جهت  حساس کردن مردم  برای مقابله با حوادث، اشاعه فرهنگ خود امدادی و ایمنی ،کاهش تلفات و خسارات در بلایا و سوانح، آشنا ساختن افراد با مخاطرات و توسعه مدیریت بحران جامعه محور برگزار می شود.

او با بیان اینکه  در طرح خادم به دنبال "خانواده آماده، جامعه آماده و جامعه تاب باور" هستیم ،افزود: این جشنواره در بخش عکس، گزارش ،مصاحبه، یادداشت،مستندسازی ، ساخت انیمیشن وهمچنین ادبیات طنز وشعر وداستان  برگزار خواهد شد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود باتاکید برلزوم راه اندازی داروخانه هلال احمر لرستان  وجود  داروخانه ی هلال احمر را حق طبیعی مردم این استان دانست وتصریح  کرد: راه اندازی داروخانه هلال احمرنیاز اصلی مردم لرستان  بوده  که در این زمینه بارها تاکید کرده ایم ولی کسی توجهی به این موضوع نمی کند.

او بابیان اینکه  بزرگترین مشکل  استان  موضوع داروخانه هلال احمر است ،خاطر نشان کرد: لرستان تنها استانی است که فاقد داروخانه هلال احمر است.

رضایی  جمع آوری داروخانه های هلال احمر را در کشور  تکذیب کرد وگفت:  هیچ داروخانه‌ هلال احمری در سطح کشور تعطیل نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه همه مسئولین برضرورت راه اندازی داروخانه هلال احمراستان تاکید دارند ،یادآورشد: هنوزمعلوم نیست چه‌کسانی نمی‌خواهند این داروخانه در استان  راه‌اندازی شود.

رضایی  با بیان اینکه بسیاری از داروهای خاص در داروخانه‌های معمولی وجود ندارد گفت: این موضوع برای بیماران لرستانی مشکل‌ساز است  در حالیکه با راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر داروهای خاص با قیمت بسیار پایین در اختیار بیماران لرستانی قرار خواهدگرفت.

او با بیان اینکه  تا الان هیچ مجوزی  نه تخصصی و نه عمومی در بحث دایرکردن داروخانه هلال احمر  به ما داده نشده است،خاطر نشان کرد: برای ما هم جای سؤال دارد که چرا همه‌ی استان‌ها این داروخانه را دارند ولی  در لرستان اجازه‌ دایر کردن این داروخانه  داده نمی‌شود.

رضایی  دایرشدن داروخانه هلال احمررا  مطالبه‌ی مردم  لرستان عنوان کرد و گفت:  امیدواریم که جواب مشخصی به این امر بدهند ودراین زمینه آمادگی  مناظره با دانشگاه علوم پزشکی را  در حضور اصحاب رسانه  داریم تا پاسخ شفافی به مردم بدهیم که  علت مخالفت این دانشگاه با راه‌اندازی داروخانه هلال احمر چیست؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به  آمادگی جمعیت هلال احمر لرستان برای آموزش بحران در تمام سطوح ،نقش رسانه نه ها را حائز اهمیت دانست وافزود: رسانه‌ها می توانند یک نوع مطالبه‌گری عمومی در بحث آمادگی افراد در برابرحوادث احتمالی  ایجاد کنندوجمعیت هلال احمر استان نیز  این آمادگی را دارد که در بحث بحران در تمام سطوح آموزشهای لازم را به مردم ارائه دهد.

 

نظر شما