استاندار مرکزی:

دانشجو پرسشگر باشد و مسئول پاسخگو

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۰:۵۶:۴۱
کد خبر: ۷۹۳۷۸۹
دانشجو پرسشگر باشد و مسئول پاسخگو
استاندار مرکزی گفت: دانشجویان و دانشگاهیان یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه و پیشرفت جامعه هستند و بهره گیری از این ظرفیت ها از مهمترین راهکارهای رشد و شکوفایی کشور است.

به گزارش برنا از اراک ،  سیدعلی آقازاده در نکوداشت صدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران و هفتاد و پنجمین سال تاسیس آن در استان مرکزی اظهار کرد: امروز دانشجویان ما زیر چتر جمهوری اسلامی و امنیتی که برای جوانان، نوجوانان و دانشجویان ایجاد شده در حال تحصیل و زندگی هستند و وظایف خود را به عنوان فردی از جامعه انجام می‌دهند، بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از  این دانشجویان انتظاراتی دارد که حتما بسیاری از دانشجویان می‌توانند این انتظارات را محقق کنند.

وی افزود: در عین حال که دانشجو باید پرسشگر بوده و مرتبا اوضاع و احوال سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند را تحلیل کند و مورد توجه قرار دهند باید پرسشگر هم باشد و مسئولان هم موظفند که در چارچوب وظایفی که دارند پاسخگو باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امروز دانشجویان صف مقدم علم و دانش هستند، گفت: دانشجویان می‌توانند یک فرصت ارزنده و طلایی برای یک کشور باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه دانشگاه محل تضارب آرا است، گفت: دانشجویان در این فضا می‌توانند یک فعال همیشه تلاشگر باشند، وظیفه اصلی دانشجو ترویج علم و فراگرفتن و به کار بردن آن در بسیاری از مراحل زندگی است، مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور وظیفه دارند که تا زمانی که دانشجویان در حال تحصیل هستند آنها را مورد حمایت جدی قرار دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به همان میزانی که دانشگاه‌ها فارغ التحصیل دارند، بازار کار نیز قدرت جذب فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان را داشته باشد اما همانطور که می‌دانید شرایط بسیار ویژه است. البته با تمام این شرایط می‌توان با ظرفیت موجود، همدلی و تدبیر و مدیریت‌، بخش عظیمی از فارغ التحصیلان را در بازار اشتغال جذب کرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دولت باید با سیاست‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاری و توجه به بخش خصوصی و ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی بتواند فرصت بازار کار و اشتغال را فراهم کند تا جوانان بعد از فارغ التحصیلی کمترین دغدغه و احساس نگرانی را داشته باشند. 

آقازاده بیان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه و پیشرفت جامعه هستند و بهره گیری از این ظرفیت ها از مهمترین راهکارهای رشد و شکوفایی در کشور است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز