مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مد و لباس کوردی برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۱:۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۹۳۹۱۰
نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مد و لباس کوردی برگزار می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مد و لباس کُردی با حضور 6 استان کشور همزمان با نوروز 98 در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان جلال قلعه شاخانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مد و لباس کُردی از سری برنامه های موضوعی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و بنیاد ملی مد و لباس برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای و با حضور استان های ایلام، آذربایجان غربی، تهران، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه پیش بینی شده است.

قلعه شاخانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی این رویداد کلان هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از 15 دی ماه تا 30 بهمن ماه سال جاری متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند نسبت به اعلام شرکت و ارسال آثار خود اقدام نمایند.

 او با بیان اینکه این ویژه برنامه در قالب جشنواره و نمایشگاه برگزار می شود، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در فاصله زمانی 5 تا 10 فرودین 98 شاهد برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مد و لباس کُردی در سنندج خواهیم بود.

قلعه شاخانی یکی از نیاز های اصلی جامعه در عصر کنونی را حفظ و صیانت از فرهنگ دانست و عنوان کرد: یکی از رسالت های وزارت ارشاد حفظ و توسعه و اعتلای پوشش های محلی در راستای مقابله با مدگرایی و ناهنجاری های اجتماعی است.

او افزود: در کنار جشنواره، نمایشگاهی با حضور طراحان و تولید کنندگان لباس ایرانی که در حوزه پوشش کردی فعالیت دارند بر پا خواهد شد تا الگوهای این لباس که بخشی از لباس های اسلامی است به نسل جوان انتقال داده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: مدگرایی غربی با شبیخون فرهنگی خود به دنبال از بین بردن این فرهنگ هاست لذا باید با تدوین و اجرای برنامه های مختلف مانع از رسیدن دشمنان به این هدف شوم شد.

نظر شما