معاون رئیس جمهوری وارد مشهد شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۹:۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۹۴۲۹۲
معاون رئیس جمهوری وارد مشهد شد
معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان روز یکشنبه به منظور بازدید از روند پروژه ها و طرحهای نوآورانه و فناورانه مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان استارت آپی وارد مشهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری در چارچوب نخستین برنامه این سفر یک روزه با همراهی مسئولان دانشگاه فردوسی به بازدید شرکت دانشگاهی صنایع پیشرفته هوا خورشید این دانشگاه در مشهد رفت.

رئیس دانشگاه فردوسی در جریان این بازدید گفت: شرکت صنایع پیشرفته هوا خورشید با هدف تجاری سازی قابلیتها و فناوریهای موجود در این پژوهشکده خرداد 1392 با ماهیت دانش بنیان در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر راه ندازی شد.

دکتر محمد کافی افزود: عمده توانمندیهای این شرکت در خصوص انجام تحقیقات، مطالعات و امکان سنجی در حوزه انرژی باد و خورشید، طراحی، اجرا، نصب و راه اندازی و نگهداری نیروگاههای بادی و خورشیدی در مقیاس نیروگاهی و کوچک است.

وی ادامه داد: انجام آزمونهای فنی در ارتباط با نیروگاههای بادی و خورشیدی، مانیتورینگ عملکرد و آزمون میدانی آنها به واسطه در اختیار داشتن منابع انسانی خبره، آزمایشگاه تست میدانی نیروگاههای فتو ولتائیک و توربینهای بادی و همچنین ارائه مشاوره تخصصی در حوزه انرژیهای نو در این چارچوب صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تجاری سازی توربین بادی 100 کیلووات، تجاری سازی توربینهای بادی در حال احداث 250 کیلووات و نصب حدود 1.6 مگاوات نیروگاه خورشیدی از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به مشهد همچنین از مراکز رشد و نوآوری دانشگاه فردوسی مشهد بازدید می کند. انعقاد ر قرارداد همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه فردوسی مشهد، بازدید از چند شرکت فعال دانش بنیان صنعتی در شهرک صنعتی توس، بازدید از مرکز تحقیق و توسعه لبنیات و فراورده های لبنی سلامت و افتتاح مرکز نوآوری شهرداری مشهد از دیگر برنامه ها این سفر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز